پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
سفر80 مسوول بلند پایه کشوری از وزرای مختلف و معاونین آنها گرفته تا دیگر مسوولان مذهبی و رووسای سازمانها در دولت تدبیر و امید که از سال گذشته تاکنون به استان فارس انجام شده نشانگر عزم جدی دولتمردادن برای شتاب بخشیدن به روند توسعه این استان دارد.

شعار سال: سفر دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در نوزدهم مهرماه 93 و به دنبال آن سفر دو روزه دکتر محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در اواخر آبان ماه آن سال را باید به عنوان دو رویداد مهم خبری سال گذشته در استان فارس برشمرد که به لحاظ شرایط زمانی نتایج و دستاوردهای خوبی برای ساکنان این استان که به لحاظ تنوع ظرفیت های بالقوه و بالفعل آن یک ایران کوچک بشمار می رود به همراه داشت .

* سفر دکتر جهانگیری به استان فارس و نتایج آن:

در سفر یک روزه معاون اول رییس جمهوری به شیراز در نوزدهم آبان 93 که برای شرکت در آیین گرامیداشت یاد روز حافظ صورت گرفت، برنامه های فشرده ای در قالب بازدیدها و نشست های مختلف نیز تدارک دیده شده بود.

دکتر جهانگیری ضمن زیارت شاهچراغ (ع) و دیدار با تولیت آستان احمدی محمدی از نزدیک در جریان پروژه عظیم و در دست انجام توسعه آن حرم مطهر قرار گرفت و بر سرعت بخشی به توسعه این طرح تاکید کرد.

وی گفت: دولت در بودجه سال 94 اعتبارتی را برای توسعه حرم احمد ابن موسی شاهچراغ (ع ) در نظر خواهد گرفت تا پروژه های این حرم مطهر به طور کامل اجرایی شود.

معاون رییس جمهوری در این سفر با بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و نشست با کارکنان آن از نزدیک در جریان توانایی ها و نارسایی های این منطقه اقتصادی قرار گرفت و از احتمال اعمال برخی امتیازات مناطق آزاد برای مناطق ویژه از جمله در شیراز سخن راند.

افتتاح فاز اول خط نخست قطار شهری شیراز بطول 5/10کیلومتر پس از 12سال انتظار شهروندان از جمله برنامه های این سفر ی یکروزه معاون اول رییس جمهوری بود.

وی همچنین بر احیای بافت تاریخی شیراز با حفظ عناصر اصلی تاریخی تاکید کرد و گفت : در این زمینه دولت آمادگی دارد تا در حد امکان اعتبارات لازم برای احیای بافتهای تاریخی از جمله شیراز را تامین کند.
جهانگیری در نشست فعالان حوزه علم و فناوری استان فارس و شرکت های دانش بینان پارک علم و فناوری این استان شرکت کرد و با اشاره به جهت گیری جدید کشور در حمایت از این شرکت ها گفت: اگر شرکتهای دانش بینان بخواهند فعالیت اقتصادی انجام دهند محدودیت منابع وجود ندارد چرا که در سالجاری سرمایه صندوق توسعه ملی 25برابر افزایش یافته و این پتانسیل خوبی برای شرکتهای دانش بنیان از جمله در فارس است.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با شرکت در نشست شورای اداری ضمن اشاره به میثاق نامه بزرگان استان فارس که زمینه ساز توسعه و جذب سرمایه گذاری شده است با فراخواندن مدیران دستگاههای اجرایی برای تلاش مضاعف اظهار داشت : با توجه به بحران خشکسالی و زیان دیدن استان فارس از این موضوع 10میلیارد دلار اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای بخش آب و خاک را داریم که سهم استان فارس از این اعتبار با توجه به نقش حیاتی این استان در تقویت بینه کشاورزی کشور نیز سهم قابل توجهی است .

جهانگیری در خاتمه با شرکت در آیین باشکوه یاد روز حافظ که با آواز شهرام ناظری همراه بود ، گفت :مساله دولت مثل هر مساله ایرانی در اندیشه اجتماعی و اخلاقی حافظ جا دارد و از نگاه حافظ به جامعه و محیط پیرامونی می توان به صورت کاربردی بهره برداری کرد.

* معاون فناوری رییس جمهوری: صندوق توسعه فناوریهای نوین در استان فارس تقویت شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نوزدهم آبان 93 در نشست فعالان حوزه علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان فارس گفت: انتظار است که صندوق توسعه فناوریهای نوین در استان فارس تقویت شود و شرکت های دانش بنیان این استان از چتر حمایتی گسترده تری برخوردار شوند.

* سفر دوروزه دکتر نوبخت به فارس و نتایج آن:

سفر دکتر محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهوری نیز در اواخر آبان ماه 93از دیگر رویدادهای مهم خبری به دلیل تقارن آن با تصمیم گیری در خصوص بودجه سال 94کشور و بدنبال آن موضوع برنامه ششم بود.
دکتر نوبخت در بدو ورود به شیراز ضمن زیارت شاهچراغ (ع) و دیدار با تولیت آستان احمدی و محمدی از نزدیک در جریان پروژه عظیم و در دست انجام توسعه آن حرم مطهر قرار گرفت.

دیدار با علمای منطقه ، بازدید هوایی ازدریاچه پریشان ، بازدید از سه پروژه ملی و در دست اجرای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ، بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید ، نشست با نخبگان و نمایندگان احزاب ، بازدید از پارک علم و فناوری و شرکت در نشست برنامه ریزی و اشتغال از جمله برنامه های این سفر دو روزه معاون برنامه ریزی رییس جمهوری به فارس بود.

براساس این گزارش تعریف ردیف های اعتباری مستقل در بودجه 94برای احیای دریاچه های استان فارس ، عمران و توسعه حرم شاهچراغ (ع) ، مرمت و بازسازی موقعیت های گردشگری در حوزه تخت جمشید و پاسارگاد و توجه خاص به پروژه های آب و راه از جمله مواردی بود که معاون رییس جمهوری بر آن تاکید داشت .

* سفر وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بیست و دوم آبان 93 به فارس سفر کرد، نوید اجرای طرح عدالت فرهنگی را داد و گفت: با این طرح می توان به توزیع متوازن امکانات فرهنگی در نقاط مختلف ایران اسلامی امیدوار بود .

علی جنتی در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان لامرد افزود: این طرح به مجلس ارایه شده و مورد قبول نمایندگان نیز قرار گرفته است.

وی بیان کرد: طرح عدالت فرهنگی به این معنی است که امکانات فرهنگی را به طور وسیع و گسترده میان تمام مردم با اولویت بخشی به نقاط محروم توزیع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای نمونه اکنون 300 شهر فاقد سینما وجود دارد و از این رو تلاش می کنیم برای رفع این کبود، سالن های 300 نفره در این شهرها ایجاد و آنها را به سیستم دیجیتال تجهیز کنیم.
وی در این سفر، نمایشگاه ملی عکس تعزیه لامرد را افتتاح کرد. در نمایشگاه ملی عکس تعزیه لامرد 112 عکس از 27 عکاس داخلی و خارجی با محوریت وقایع عاشورا به نمایش درآمد.

* سفر حجت الاسلام گلپایگانی

سفر رییس دفتر رهبر معظم انقلاب به فارس از دیگر وقایعی بود که دربیست و یکم آبان 93 رخ داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) حضور یافت.

8 فرمانده نیروی زمینی ارتش در کازرون

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نوزدهم آبان 93
در یادواره 200 تن از شهدای ارتش در کازرون یاد این شهدا را گرامی داشت .

* معاون سازمان مدیریت بحران کشور در جمع مدیران استانی

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور هفدهم آبان 93 در نشست ستاد مدیریت بحران استان فارس در شیراز حضور یافت.

* رییس کتابخانه ملی ایران و سخن از پایتخت فرهنگی جهان اسلام

رضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یازدهم آبان 93 در بازدید از آرامگاه حافظ گفت: شهر شیراز با توجه به داشته ها و آثارغنی تاریخی، فرهنگی و مذهبی از تمام ویژگی های مبدل شدن به پایتخت فرهنگی ایران و جهان اسلام برخوردار است.

*حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در فارس و نوید کمک به صنایع کوچک و متوسط

سید محمدعلی سید ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دهم مهر 93 در جمع صنعتگران فارس گفت : یکی از راهکارهای دولت برای حمایت از این صنایع و خروج آنها از رکود، اختصاص تسهیلات است که هم اینک پرداخت این تسهیلات آغاز شده است.

* ساماندهی تالاب بین المللی پریشان کازرون

نوزدهم شهریور 93 جلسه ساماندهی تالاب پریشان کازرون فارس با حضور محسن سلیمانی مدیر حفاظت از تالاب های ایران برگزار شد .

* بررسی وضعیت خشکسالی با حضور معاون وزیر کشور

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور هجدهم شهریور 93 در
نخستین همایش ملی انجیر دیم در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز گفت: وضعیت کشور از نظر خشکسالی بحرانی نیست بلکه نیازمند مدیریت جامع است.

* برگزاری شورای هماهنگی حقوقی فارس با حضور معاون رییس جمهوری

شورای هماهنگی حقوقی استان فارس ششم دی 93 در شیراز با حضور الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری برگزار شد که وی در این نشست گفت: بر این باوریم که استان ها و مدیران استانی در فرایند اصلاح نظام اداری، اقتصادی و فرهنگی بسیار مهم هستند و قوانین و مقررات مختلفی داریم که خاص استان ها است.

* معاون اول قوه قضاییه در فارس

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه دوازدهم شهریور 93 در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان فارس در شیراز حضور یافت.

* نایب رییس اول مجلس و آیین بزرگداشت شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی یازدهم شهریور 93
وی گفت : امروز کشور جمهوری اسلامی نماد امنیت، استقلال، آزادی و مردم سالاری مبتنی بر آموزه های دینی در منطقه و جهان است.
ابوترابی در ویژه برنامه بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز حضور یافت.

* معاون عمرانی وزیر کشور و همایش شهرداران فارس

همایش شهرداران فارس بیست و هفتم آذر 93 در شیراز برگزار شد که هوشنگ خندان دل معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در این همایش گفت: با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی، سیاست این وزارتخانه در حمایت از شهرهای کوچک و متوسط در سال 94 و پس از آن نیز ادامه می یابد.

* معاون وزیر بهداشت و گرامیداشت روز پژوهش

همچنین در این روز دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در آیین گرامیداشت روز پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور یافت.

*معاون وزیر آموزش و پرورش در شیراز: فاصله با کیفیت

سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیست و ششم آذر 93 در جمع فرهنگیان جهرم گفت:با وجود همه تلاش هایی که در دوران انقلاب در آموزش و پرورش صورت گرفته است، اما هنوز این وزارتخانه با کیفیت اصلی که مورد انتظار است فاصله دارد.

* وزیر بهداشت و رفع نیازهای مردم

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آذرماه 93در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی فارس گفت: رفع نیازهای مردم به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار برنامه این وزارتخانه قرار دارد.
وی بیان کرد: تلاش می کنیم مشکلات پزشکی و درمانی مردم به حداقل برسد که در این زمینه ارائه خدمات مناسب و با کیفیت در اولویت مراکز درمانی کشور است.

وی افزود: در این زمینه تکمیل و تجهیزات بیمارستان برای ارایه خدمات بیشتر و بهتر به مردم از اولویت های جدی و مورد توجه در برنامه هاست.

در ایام یادشده در مراسمی با حضور مردم و مسوولین شهرستان ارسنجان و وزیر بهداشت و درمان بیمارستان 64 تخت خوابی این شهرستان در زمینی به مساحت 35 هزارو 550 متر مربع کلنگ زنی شد.

بیمارستان ارسنجان با اعتبار اولیه سه و نیم میلیارد تومانی از اعتبارات ماده 215 قانون اعتبارات وزارت بهداشت و درمان با زیر بنای 500 مترمربع طی پنج سال به بهره برداری می رسد.

همچنین کلنگ آغاز احداث بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان مرودشت با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در روز یاد شده بر زمین زده شد که این بیمارستان با زیربنای 5500 مترمربع و وسعت شش هکتار ساخته می شود.
حاج امین زارع از نیکوکاران، زمین این محل را اهدا کرده است.

* آیت الله جنتی در شیراز

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان هجدهم دی 93 وارد شهر شیراز شد و در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال مسوولان استان فارس قرار گرفت.

آیت الله جنتی: طلاب الزامات لباس روحانیت را رعایت کنند

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوزدهم دی 93 در آیین عمامه گذاری 70 طلبه حوزه های علمیه شهر شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ گفت که طلاب باید الزامات لباس روحانیت را رعایت کنند، طلاب دین و آخرت مردم را نگه می دارند و این درحالی است که اگر علما نبودند مردم مسلمان نبودند و این نشان دهنده نقش علما در هدایت جامعه است.

* معاون وزیر جهاد کشاورزی

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی هجدهم دی 93 کارخانه تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان سروستان به ظرفیت تولید سالانه 15هزار تن بهره برداری شد .

* سرپرست سازمان اوقاف در فارس

حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شانزدهم دی 93 در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف فارس گفت: استان فارس رتبه اول وقف در کشور را داراست و باید به جایگاهی متناسب با آن دست یابد.

* رییس سازمان زندان های کشور در شیراز

اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور سیزدهم دی در شیراز گفت: زمانی که در جامعه هزینه تاسیس شرکت از خوردن یک پرس جلوکباب ارزان تر باشد، ثبت میلیون ها شرکت که تنها روی کاغذ و صوری هستند را شاهد هستیم.

*وعده به خبرنگاران در سفر معاون تامین اجتماعی به شیراز

محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی کشور دهم دی 93 باز هم به خبرنگاران وعده داد و این بار در شیراز گفت: خبرنگاران برای بهره مندی از شرایط بازنشستگی پیش از موعد بر اساس قانون به کمیته های مشاغل سخت و زیان آور در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

* دفاع مقدس و فراجناحی بودن

سرتیپ بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور نهم دی ماه در جمع خبرنگاران شیراز گفت: رویکرد فعالیت ها در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بر مشارکت و مشاوره با سایر دستگاه هاست زیرا معتقدیم موفقیت این بنیاد در گرو حرکت فراجناحی است.

* برق خورشیدی و توانیر

همایون حائری مدیرعامل شرکت تولید و انتقال نیرو (توانیر) در آیین گشایش سومین کنگره اتوماسیون برق ایران در دانشگاه شیراز که پنجم اسفند بود گفت: ظرفیت تولید برق از نیروگاه های خورشیدی و بادی در کشور باید در سال 1400 به 11 هزار مگاوات افزایش یابد.

* دیدگاه به عشایر ترحم آمیز است

علیرضا امیری ملکی معاون دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور که سوم اسفند 93 به شیراز سفر کرد به ایرنا گفت: اگرچه جامعه عشایر کم توقع ترین جمعیت کشور و کم هزینه ترین قشر برای دولت محسوب می شوند اما دیدگاه به عشایر ترحم آمیز شده است.

* معاون وزیر ارشاد و گروه های برتر موسیقی فجر

علی مراد خانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوم اسفند 93 در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز گفت : با توجه به شعار دولت تدبیر و امید در خصوص دیپلماسی فرهنگی گروههای برتر موسیقی فجر به کشورهای مختلف جهان اعزام می شوند.

* شبکه های تعاونی روستایی در حاشیه

گردهمایی روسای اداره های تعاون روستایی استان های جنوبی کشور بیست و نهم بهمن 93 در شیراز برگزار شد که مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت:شبکه های تعاونی روستایی در گذشته اثر گذار و فعال تر بودند اما اکنون در حاشیه قرار گرفته اند و ضروری است نقش موثر و فعال تری داشته باشند.

* گردهمایی پزشکان خارجی در شیراز

بیست و نهم بهمن 93 ششمین کنگره علمی نشریات علوم پزشکی منطقه شرق مدیترانه در
شیراز برگزار شد.

*راهپیمایی 22 بهمن و سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه

آیت الله علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن شیراز گفت: حق غنی سازی و حذف یک باره تحریم ها خواست و اراده ملت ایران است.

* رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و مذاکرات هسته ای

علا الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی چهارم آدز 93 در کازرون فارس با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت:تنها راه خروج از بن بست در مذاکرات این بود که تمدید شود تا مذاکرات ادامه پیدا کند.

* معاون وزیر ورزش و جوانان: نباید به جوانان نگاه سنتی داشته باشیم

محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان چهارم آذر 93 در ستاد ساماندهی امور جوانان فارس گفت:باید جوانان امروز را به عنوان سرمایه ها و ذخیره های جامعه باور داشته باشیم و بپذیریم که شرایط امروز با گذشته بسیار متفاوت است و در مورد جوانان نباید دیدگاه سنتی داشته باشیم.

* قرائتی:حامیان جدایی دین از سیاست، در آیات قرآن تدبر کنند

حجت الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در حرم مطهر شاهچراغ شیراز گفت:برخی افراد که حامی جدایی دین از سیاست هستند باید در آیات قرآن کریم تدبر کنند زیرا 500 آیه در باب سیاست در قرآن مجید وجود دارد.

* افزایش تولید خودرو

محسن صالح نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت بیست و هشتم آبان 93 در در آیین گرامیداشت روز ملی صادرات در شیراز گفت: تولید انواع خودرو در کشور در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 70 درصد افزایش یافت.

* معاون وزیر ارشاد و نمایشگاه کتاب فارس

بیست و هفتم آذر 93 نمایشگاه کتاب فارس گشایش یافت که علی اصغر کاراندیش معاون توسعه منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین شرکت کرد.

* آیت الله مکارم شیرازی و همکاری حوزه و دانشگاه

هشتم آبان 93 آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دانشگاه های شیراز گفت: جدا بودن محل حوزه های علمیه و دانشگاه ها به معنی جدایی این دو گروه در اهداف و اندیشه ها نیست و همکاری آنها در رفع مشکلات مادی و معنوی افراد جامعه ضروری است .

* دادستان کل کشور در آییین گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور پنجم آبان 93 در آیین بزرگداشت آیت الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی در شیراز گفت: ولایت مداری و نه ولایت شعاری اصل حاکم بر آیت الله مهدوی کنی بود.
وی همچنین در آیین معارفه دادستان جدید شیراز شرکت کرد .

** آیت الله نوری همدانی در جمع مردم خنج

آیت الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید دوم آبان 93 در جمع مسلمانان اهل سنت خنج در جنوب فارس گفت :پیروزی انقلاب اسلامی و بدنبال آن کار بزرگی که امام راحل (ره) در خصوص اتحاد و وحدت مسلمین انجام داد: معادلات سیاسی مستکبران را برهم زد.

** معاون وزیر اطلاعات :مردم محوریت امنیت پایدارند

معاون وزیر اطلاعات بیست و ششم مهر 93 در مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در جمع مسوولان امینتی انتظامی و اداری استان فارس در شیراز گفت :ایجاد توسعه و امنیت پایدار در کشور مستلزم حضور حداکثری مردم است و با محوریت هوشیاری و حضور مردم محقق می شود.

* سرپرست وزارت علوم: مقابل افزایش بدون کیفیت رشته های دانشگاهی می ایستم

محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیست و چهارم مهر 93 در نشست صمیمی حدود سه ساعته با رییس، هیات رییسه و روسای دانشکده های دانشگاه شیراز از کمیت گرایی بدون توجه به کیفیت آموزش در مراکز آموزش عالی در دوره دولت گذشته انتقاد کرد و گفت: مقابل افزایش بدون کیفیت رشته ها و مراکز دانشگاهی می ایستم.

*معاون رییس جمهوری:عزم جمهوری اسلامی،کسب مرجعیت علمی است

علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران بیست و چهارم مهر 93 در کنفراس بین المللی پارک های علم و فناوری آسیا در شیراز گفت: جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان، عزم جدی جمهوری اسلامی است.

* قائم مقام وزیر کشور: توجه به مسائل اجتماعی یکی از فصل های برنامه ششم توسعه است

مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی سی ام دی 93 در شورای اداری استان فارس گفت: توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی یکی از جدی ترین فصل های برنامه توسعه ششم کشور است که امیدواریم با اجرای این برنامه نارسایی های کشور در این بخش مرتفع شود.

*تقدیر یونسکو از خدا دوست

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد یونسکو، هشتم اسفند 93 در آیین ویژه ای از خدمات علمی و اجتماعی پرفسور علی اصغر خدا دوست دانشمند و چشم پزشک شناخته شده ایرانی در شیراز تجلیل کرد.

*معاون وزیر بهداشت :لغو تحریم های بانکی وضع تامین و تدارک دارو را بهبود می بخشد

رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی کشور بیست و هشتم دی 93 در همایش سراسری معاونین غذا و داروی کشور در شیراز گفت: ما به صورت مستقیم در زمینه دارو تحریم نداریم بلکه مشکل تحریم بانکی بوده که با ایجاد شرایط جدید و لغو تحریم های بانکی وضعیت تأمین و تدارک خرید دارو و ملزومات پزشکی بهتر خواهد شد .

* کنگره طب نبوی و حداد عادل

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوم بهمن 93 درآیین گشایش کنگره طب نبوی درشیراز بیان داشت : پرهیز از افراط و تفریط جان مایه طب اسلامی و طب نبوی است که درمسیر اعتدال معنی می شود.

* معاون وزیر علوم: تولید علم در فضای پراسترس امکان ندارد

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فن اوری پنجم بهمن 93 در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه راه رسیدن به کمالات علمی ، اخلاقی و فضائل فرهنگی نیازمند فضای امن می باشد گفت : بی تردید تولید علم و جهش علمی در فضای پراسترس امکان ندارد.

** نایب رییس مجلس:کشور خاطره خوبی از تندروی ها ندارد

محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شواری اسلامی دوازدهم بهمن 93 در جمع مردم خشت کازرون ، بر لزوم تداوم اعتدال در مشی دولت یازدهم تاکید کرد و گفت : کشور را باید از افراطی گری و تندروی به دور داشت ، در سال های نه چندان دور کشورمان خاطره خوبی از تندروی ها ندارد.
وی در جمع اصولگرایان کازرون هم حضور یافت.

* معاون اول قوه قضاییه گزارشگر حقوق بشر به دستگاه قضایی جمهوری اسلامی افترا بسته است

حجت الاسلام ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه دهم بهمن 92 در مراسم تحلیف کارآموزان دوره های پنجم و ششم قضایی فارس گفت: متاسفانه آقای گزارشگر حقوق بشر دروغ های متعدد در گزارشش دارد در این گزارش نسبت به استقلال قوه قضائیه و استقلال قاضی افترا بسته است و اگر دادگاه عادله ای باشد باید محاکمه شود.

* مجمع خیرین تامین سلامت

محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد بیست و سوم مرداد 94 در سیزدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت فارس در شیراز گفت: مجلس و دولت با تصویب قوانین می توانند راه خیرین در مسیر ارتقای سلامت کشور را هموار کنند.

* وعده ساخت 28 بیمارستان تا پایان سال 93 در کشور

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی بیست و پنجم خرداد 93 در جهرم گفت: 28 بیمارستان با بیش از دو هزار و 460 تخت با حمایت این وزارتخانه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

* معاون وزیر صنعت مشکلات کارخانجات مخابراتی ایران را بررسی کرد

علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت 22 خرداد 93 در سفر به شیراز از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران زیمنس ITMC بازدید و مشکلات این واحد بزرگ صنعتی را بررسی کرد.

* معاون وزیر بهداشت: اهداف پنجگانه تعریف شده برای طرح جامع نظام سلامت دست یافتنی است

علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نوزدهم خرداد 93 با تبیین اهداف پنجگانه طرح جامع و همگانی سلامت در کشور بیان داشت: این اهداف که در نهایت منجر به ارتقای نظام سلامت همگانی خواهد شد دست یافتنی است.

* وزیر اطلاعات :شخصیت امام راحل (ره) دریای بیکران معرفت است

وزیر اطلاعات چهاردهم خرداد 93 در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل (ره) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: شخصیت امام راحل (ره) دریای بیکران معرفت است که از هر جنبه ای قابل مطالعه بوده و هرچه تاکنون پیرامون این شخصیت بدست آمده قطره ای از این دریای عظیم است.

* وزیر بهداشت و تمبر یادبود نمازی

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ششم خرداد 93 با حضور در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس بیمارستان نمازی شیراز ، از تمبر یادبود محمد نمازی،بزرگترین خیر عرصه سلامت کشور رونمایی کرد .

وی همچنین در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد : بیمارستان های دولتی دانشگاهی که اعمال جراحی پیوند عضو را انجام می دهند از این پس مکلفند همه هزینه های درمانی دهندگان عضو را متقبل شوند و این اعمال برای دهنده عضو کاملا رایگان است.
وزیر بهداشت همچنین مرکز پیشگیری درمانی دندانپزشکی حضرت فاطمه زهرا(س) شیراز را افتتاح کرد.

* معاون وزیر راه :سامانه طرح جامع مسکن، نیاز واقعی کشور را مشخص می کند

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن سوم خرداد 93 در جمع مدیران راه و شهرسازی فارس در شیراز گفت: سامانه طرح جامع مسکن که اینک در دست ساخت است ، نیازواقعی کشور به واحد مسکونی را مشخص خواهد کرد.

* وزیر نیرو: انتقال آب دریا با سرمایه گذاری بخش خصوصی ممکن است

حمید چیت چیان وزیر نیرو که اول خرداد 93 در جمع مدیران آب و کشاورزی فارس در شیراز حضور داشت گفت: اگر صنعت در فارس نیازمند انتقال آب دریا به این استان است، انجام این کار با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی ممکن است.
با حضور وزیر نیرو سد مخزنی رودبال در استان فارس به بهره برداری رسید.

* محدودیت ورود کالای خارجی

محسن صالحی نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیست و دوم اردیبهشت 93 در سفر به اقلید با تاکید بر حمایت دولت از تولیدات داخلی گفت: این ظرفیت در این وزارتخانه وجود دارد که کالای مشابه تولید داخل از خارج وارد نشود.

* وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معیشت مردم

علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بیست و یکم اردیبهشت 93 در مصاحبه با ایرنا در کازرون گفت : از اولویت های ما تامین امنیت معیشت گروه های هدف و کسانی است که از نظر اقتصادی در طبقات پایین اجتماع قرار می گیرند و بنیه مالی و تمکن کمتری دارند.

* معاون وزیر علوم: سهم معلمان کشور از ثروت ناچیز است

سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یازدهم اردیبهشت 93 در آیین تجلیل از استادان دانشگاه شیراز گفت: معلمان نخبگانی هستند که از استعداد سرشار و پشتکار والایی برخوردارند اما در کشورمان سهم آنها از ثروت و قدرت بسیار ناچیز است.
وی همچنین در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه صنعتی شیراز در محل این دانشگاه گفت: حذف استادان از صحنه دانشگاه خلاف اصول نظام است.

* وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت علامه دوانی

دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در نخستین یادواره محقق و مورخ معاصر مرحوم علامه علی دوانی در کازرون ،بیست و دوم اسفند 92 وارد شیراز شد .

وی در این یادواره گفت: همه امکانات و اعتبارات فرهنگی نباید تنها در تهران یا مراکز استان ها متمرکز شود بلکه شهرستان ها هم باید از امکانات فرهنگی برخوردار شوند.

* وزیر بهداشت در فسا، کوار، فراشبند ، کازرون

وزیر بهداشت در سفر دهم اسفند 92 به فارس چند طرحرا افتتاح کرد از جمله پردیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا با صرف اعتباری افزون بر 55 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی در بازدید از بیمارستان در حال ساخت شهرستان کوار اعلام کرد : امکان تامین همه نیازهای حوزه سلامت با بودجه دولتی وجود ندارد و خیرین و نیکوکاران باید در این زمینه مساعدت بیشتری داشته باشند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نشستی در بیمارستان فیروزآباد فارس اعلام کرد : در صورت خرید آمبولانس توسط خیرین برای مناطق مورد نیاز ، مجوز معافیت از گمرکی را می گیرم .

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان امام علی (ع) و بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) کازرون بازدید و بیمارستان امام سجاد(ع) ) کازرون را با افتتاح کرد.

*دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان فارس افتتاح شد

دفترنمایندگی وزارت امور خارجه پنجم اسفند 92 در لارستان با حضور معاون وزیر امور خارجه و جمعی از مسوولان کشوری و استانی افتتاح و راه اندازی شد.
حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در امور پارلمانی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح این نمایندگی علت راه اندازی این نمایندگی را در لارستان به علت تعدد پرواز خارجی در فرودگاه این شهرستان و موقعیت خاص ان عنوان کرد .

* وزیر اطلاعات: امنیت مبتنی بر فرهنگ و باور ایمانی امنیتی پایدار خواهد بود

وزیر اطلاعات سوم اسفند 92 در جلسه شورای اداری استان فارس در شیراز گفت: امنیت مبتی بر فرهنگ و باور ایمانی یک امنیت پایدار خواهد بود که شکوفایی اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.
گفتنی است در سال 92و 93برخی وزار از جمله وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و وزیر بهداشت ، درمان واموزش پزشکی برای دو نوبت در فارس حاضر شدند.همچنین حضور معاونین وزرا و مدیران کل حوزه های مختلف وزارتخانه ها نیز طی دوسال گذشته حضور چشمگیری را داشتند.
این گزارش حاکیست سفر استانی رییس جمهوری و هیات وزیران دولت تدبیر و امید در اردیبهشت ماه سال 94به استان فارس موجب شد که وزرای دولت یکبار دیگر با حضور در این استان در راستای توسعه و آبادانی منطقه تصمیماتی اتخاذ نمایند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اتاق خبر24، تاریخ 7 شهریور 94، کد مطلب: 12868: www.otaghkhabar24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین