پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
استاندار فارس بر لزوم تسریع در اجرای پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز تاکید کرد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ ، محمدعلی افشانی چهارشنبه ۱۶ دیماه در بازدید از روند اجرای پروژه خط انتقال آب به شیراز، گفت: جمعیت کلان‌شهر شیراز به سرعت روند افزایشی را طی می‌کند و این موضوع تسریع در اجرای پروژه خط انتقال را ضروری کرده است.

شعار سال: وی با تصریح اینکه انتظار داریم این پروژه زودتر از برنامه زمان بندی تکمیل شود، ابراز امیدواری کرد که همزمان با هفته دولت در سال ۹۶ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

استاندار فارس با بیان اینکه آب آشامیدنی مطمئن، نخستین نیاز جوامع شهری و روستایی محسوب می‌شود، گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و افت منابع زیرزمینی آب، بهره‌برداری از روان‌آب‌ها تنها راه تامین آب با کیفیت برای شهروندان است.

افشانی با اشاره به کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی در فارس به‌دلیل خشکسالی و بهره‌برداری‌های نامناسب، گفت: هرچه سطح آب‌های زیرزمینی کاهش پیدا می‌کند، کیفیت آن نیز تنزل خواهد داشت به‌طوریکه اگر امروز هدایت الکترونیکی آب (EC) را بررسی کنیم خواهیم دید که در مقایسه با ۲۰ سال قبل، به شدت افزایش داشته است.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی در استان فارس، بیان کرد: باتوجه به کاهش شدید قیمت نفت، وضعیت منابع عمومی دولت مطلوب نیست و به تبع کاهش درآمدهای دولت، اعتبارات عمرانی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

استاندار فارس گفت: در چنین شرایطی تصمیم دولت مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف اقدامی خوب و موثر است؛ زیرا هم برای فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی منافعی به دنبال خواهد داشت و هم منافع جامعه تامین خواهد شد.

خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز به طول ۷۸ کیلومتر، توان انتقال سه مترمکعب آب در ثانیه را خواهد داشت.

این طرح هم‌اینک بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی شیراز1400 ، تاریخ انتشار 16 دی 1394، کد مطلب:24763 : www.shiraz1400.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین