پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
نزدیک به دو سال از کلنگ‌زنی جاده‌ای که بنا بود شهرستان خرامه را از بن‌بست خارج کند، می‌گذرد اما این جاده هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

شعار سال: نزدیک به دو سال از کلنگ‌زنی جاده‌ای که بنا بود شهرستان خرامه را از بن‌بست خارج کند، می‌گذرد اما این جاده هنوز به بهره‌برداری نرسیده و وعده فرماندار خرامه برای اتمام این جاده 22 بهمن یا شب عید است. جاده خرامه - نی‌ریز در بهمن 93 با حضور مسئولان وقت استان فارس کلنگ‌زنی شد و بنا بود که تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد.

این پروژه با مشارکت 40 درصدی سازمان ایمیدرو و سهم 60 درصدی وزارت راه و شهرسازی در سه فاز آغاز شد. به گفته داریوش اسماعیلی، نماینده مردم خرامه در مجلس در زمان کلنگ‌زنی این پروژه «فاز اول این پروژه 108 کیلومتری به طول 40 کیلومتر از امروز آغاز می‌شود و مطالعات فاز دوم و سوم نیز در حال اجراست».

*دو سال چشم انتظاری مردم خرامه

پس از گذشت دو سال آن طور که حسین آرگیو، فرماندار خرامه می‌گوید: فاز نخست پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زیرسازی آن به پایان رسیده و مقداری از مسیر نیز آسفالت شده است.

به گفته وی هر چند در مقطعی به دلیل کمبود نقدینگی و کمبود قیر این پروژه با کندی پیش می‌رفت اما اکنون سرعت پروژه مناسب است و در 22 بهمن یا نهایت شب عید به بهره‌برداری می‌رسد.

« فاز نخست این پروژه از روستای «خانه چک» شروع شده و تا خرامه ادامه دارد» این را آرگیو می‌گوید و می‌افزاید: مابقی مسیر یعنی از خرامه تا نی‌ریز حدود 60 کیلومتر است که در حال حاضر جاده درجه 2 روستایی به حساب می‌آید و مطالعات آن در دست انجام است.

این جاده که شهرستان خرامه را به معادن استان کرمان و فولاد نی‌ریز متصل می‌کند یکی از فرصت‌های توسعه شهرستان خرامه است. به گفته فرماندار این شهرستان با احداث این جاده گشایشی در وضعیت شهرستان خرامه و توسعه صنعت در استان فارس و خرامه ایجاد می‌شود.

*وزارت راه و شهرسازی عامل کندی پروژه

در مقابل این وعده فرماندار خرامه، براساس مطلبی که در تاریخ 29 آذرماه امسال در سایت تابناک استان فارس درج شده داریوش اسماعیلی نماینده این شهرستان نسبت به عملکرد وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرده و به وزیر راه و شهرسازی گفته است «معیار و ملاک شما در تخصیص اعتبار به پروژه‌های در حال اجرا چیست و از چه اصولی تبعیت می‌کنید؟»

وی در تکمیل پرسش خود گفته است « چرا در پروژه جاده خرامه – نی‌ریز وزارت راه و شهرسازی که بایستی 60 درصد از هزینه احداث جاده را بپردازد با گذشت حدود دو سال از شروع عملیات راه‌سازی از پرداخت سهم خود امتناع می‌ورزد و سبب کندی در پیشرفت اجرای کار شده است در حالی که ایمیدرو تمام سهم خود را پرداخت کرده است؟»

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به انتقاد نماینده مردم خرامه وعده داده که معاونان خود را برای بررسی این موضوع راهی شهرستان خرامه کند تا مشکلات این پروژه از نزدیک بررسی شود.

*گشایش در کار فولاد نی‌ریز

مرتضی هاشم‌پور، مدیر عامل شرکت احداث صنعت و مجری طرح ایجاد زیربناها و زیرساخت‌های ایمیدرو در مردادماه امسال درباره اهمیت راه‌اندازی این جاده گفته است با راه‌اندازی طرح فولاد نی‌ریز این مسیر اهمیت زیادی می‌یابد چراکه با راه‌اندازی فولاد نی‌ریز نیاز به حمل و نقل و ارتباط زمینی با جاده‌های استان از جمله شیراز و خارج از استان، بیش از پیش برای این منطقه اهمیت پیدا می‌کند.

به گفته وی سهم ایمیدرو در این طرح را 17.7 میلیارد تومان بوده که تاکنون ایمیدرو حدود 15 میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده است و به زودی 2.7 میلیارد تومان نیز به این رقم اضافه می‌کند و وعده داده بود که این قسمت از پروژه تا آذرماه تکمیل شود.

در این دو سال مردم شهرستان خرامه دلخوش به وعده‌های مسئولان برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه خرامه - نی‌ریز بودند، اما باز هم وعده‌ای دیگر به وعده‌های گذشته اضافه شد، در حالی توسعه هر شهرستانی در گرو داشتن راه‌های مناسب و استاندارد است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 05 دی 1395، کد مطلب:1276929 : www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین