پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۷۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
خبرگزاری رویترز نوشت، رویال بانک اسکاتلند و بانک لویدز انگلیس باوجود قول لندن به ایران مبنی بر متقاعد کردن این بانک‌ها برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران با این اقدام مخالفت کردند.

شعارسال: منابع آگاه گفتند: از آنجایی که رویال بانک اسکاتلند تلاش می‌کند از فعالیت تجاری پر ریسک خودداری کند، تلاش های دولت انگلیس به عنوان سهامدار عمده این بانک برای استفاده از این بانک برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران را نپذیرفته است.

به نوشته این گزارش، از آنجایی که انگلیس تلاش می کند، تا پس از رای ماه ژوئن مردم این کشور برای ترک اتحادیه اروپا، روابط تجاری جدیدی پایه ریزی کند، مقامات انگلیسی در ماه های اخیر تلاش کرده اند تا روابط تجاری با ایران را تقویت کنند.

این منابع آگاه افزودند، وزیر دارایی انگلیس تلاش کرده است تا با استفاده از نفوذ دولت در رویال بانک اسکاتلند و بانک لویدز که سهام کمی از آن را در اختیار دارد، برای کمک به سرعت بخشیدن به مبادلات مالی با ایران نظیر تسویه خدمات برای بانک های ایرانی به پوند، بهره ببرد.

به نوشته رویترز، علی رغم برداشته شدن تحریم های ایران که شامل محدودیت های بانکی نیز می شود، ایران همچنان برای دستیابی به منابع مالی غربی و همکاری با بانک های بزرگ غربی با مشکل مواجه است و این موارد موانعی بر سر راه مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در این کشور است.

یک مقام ارشد بانکی ایران گفت تهران نشست های متعددی در ماه های اخیر با مقامات دولت انگلیس داشته است.

وی افزود: «ما از مقامات انگلیس درخواست کرده ایم تا برای غلبه بر این موضوع به ما کمک کنند. دولت انگلیس به ما قول داده است که تلاش کند تا بانک های انگلیسی نظیر لویدز و رویال بانک اسکاتلند را متقاعد کند... اما هنوز در این زمینه اتفاقی نیفتاده است

یک مقام آگاه در دولت انگلیس گفت وزارت دارایی انگلیس کاملا از پیچیدگی های برقراری کانال‌های بانکی میان انگلیس و ایران و اینکه بانک ها عواملی نظیر پابرجایی تحریم های آمریکا، فساد و پولشویی را درنظر می‌گیرند، آگاهی دارد.

دولت انگلیس 71 درصد سهام رویال بانک اسکاتلند و 6 درصد سهام بانک لویدز را در اختیار دارد.

یک منبع غربی که از مذاکرات اگاهی دارد، گفت: «دولت انگلیس تصمیمات دارای ریسک نمی گیرد. آنها فقط سهامدار هستند... تعیین ریسک کردن بانک، جزو نقش سهامداران نیست.»

مدیر ارشد اجرایی رویال بانک اسکاتلند نیز گفت، این بانک «واقعا تمایلی به فعالیت در غرب آسیا ندارد» و بر فعالیت در انگلیس و ایرلند برای سود حدود 90 درصدی آن تمرکز کرده است.

سخنگوی بانک لویدز گفت: این بانک یک بانک خرد و تجاری انگلیسی است و «فکر می کند که ایران همچنان یک کشور پرریسک برای انجام تجارت است.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 1 بهمن 1395، کدمطلب: 13951101000172 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
آقای عراقچی پاسخ می دهند یا آقای روحانی؟ منتظریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین