پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
موتورخانه استخر، نداشتن آب و خرابی سقف دلایل عمده تعطیلی استخر /تامین آب استخر با همکاری شهرداری ممکن می‌شود /شهرداری حاضر به همکاری با اداره ورزش و جوانان می‌باشد / مردم شهرستان نی‌ریز برای استخر به استهبان می‌روند / در حال حاضر هزینه های انجام شده و مکان چاه مربوط به شهرداری است اما امتیاز آب به نام اداره ورزش و جوانان است/ افرادی هستند که به آب درمانی احتیاج دارند و پزشک برای آنها این مسئله را تجویز می کند و باید فکری به حال آنها کرد

شعار سال: نواللهی رئیس اداره ورزش و جوانان در گفتگوی اختصاصی پیرامون وضعیت استخر و دلایل تعطیلی آن گفت:

مشکلات موتورخانه استخر، نداشتن آب، مشکلات مربوط به خرابی سقف از عمده ترین مشکلاتی است که منجر به تعطیلی استخر شده است. مهمترین مشکلی که وجود دارد مشکل تامین آب استخر است که باید از طریق چاهی که در محل پارک آزادی قرار دارد آن را تامین نمود که در این زمینه شهرداری می‌تواند ما را یاری دهد.

وی در پاسخ به اینکه مشکلات ناشی از خرابی استخر قبلا هم وجود داشت و در یک برهه زمانی استخر راه اندازی شد؛ دلیل اینکه مشکلات به صورت اساسی در همان ابتدا برطرف نشد گفت:

در همان زمان راه اندازی استخر به صورت موقتی بوده است؛ و به حول و قوه الهی اخیرا قرارداد ما برای راه اندازی استخر با فرد دیگری بسته خواهد شد و مشکلات استخر را برطرف خواهد نمود.

نواللهی با تاکید بر اینکه تعدادی افراد هستند که به آب درمانی احتیاج دارند و استخر یکی از ضروری ترین مسائلی است که می‌تواند مشکلات آنها را برطرف نماید گفت: کمیسیون ماده 27 استان و استانداری یک سال قبل هماهنگی هایی انجام دادند که بخش خصوصی در مورد استخر وارد شود و تاکید ما بر این بوده که افراد بومی این قسمت را بر عهده گیرند که چندین نفر آمدند اما متاسفانه نتوانستند کار را تحویل بگیرند. الان هم از بخش خصوصی یک نفر وارد شده و احتمال قریب به یقین تا چند روز دیگر قرارداد او نهایی خواهد شد.

مهندس شکوهی رئیس اداره آبفای شهری در گفتگوی خود پیرامون مسئله تامین آب استخر گفت:


از آنجا که تامین آب استخر از طریق منبع آب شهری برای اداره ورزش و جوانان هزینه بر می‌باشد آنها مصمم هستند که از طریق یک چاه آب آنرا تامین نمایند در این میان منتها مشکلاتی وجود دارد که باید این مشکلات برطرف شود تا آنها بتوانند از آب آن چاه به منظور تامین آب استخر استفاده نمایند.

در ادامه به سراغ شهردار محترم رفتیم تا در این خصوص با ایشان گفتگو نماییم.

مهندس منزه پیرامون مسئله تامین آب استخر به خبر نی‌ریز گفت:

یک چاه در محوطه استادیوم شهدا به نام اداره ورزش و جوانان اما با هزینه های شهرداری احداث شده است که متاسفانه به آب نمی‌رسند. بعد از آن زمینی از شهرداری در اختیار آنها قرار داده می شود و برداشت آب انجام می شود. در حال حاضر هزینه های انجام شده و مکان چاه مربوط به شهرداری است اما امتیاز آب به نام اداره ورزش و جوانان است البته در قبال هزینه های صورت گرفته، توسط شهرداری برداشت آب انجام شده و فضای سبز ایجاد شده است.


وی افزود:

در حال حاضر نیز بیشتر از حد مجازی که باید آب برداشت می شده، برداشت آب صورت پذیرفته است. در این میان اداره آب مدعی است که باید به اندازه قانونی برداشت آب انجام شود. اداره ورزش و جوانان و شهرداری هم حق و حقوق خود را می خواهند. در این زمینه جلسه ای در فرمانداری تشکیل شد و بنا بر این شد که هزینه ها را برای برقی کردن چاه و برداشت به اندازه قانونی انجام شود و آب مورد نیاز استخر و زمین چمن اداره ورزش و جوانان تامین شود. برای ادامه کار توافق شده که چاه برقی شود و از نظر ما هیچ گونه مشکلی برای تامین آب استخر از این منبع وجود ندارد.

دکتر حدادزاده نیری در خصوص اهمیت آب درمانی گفت:


آب درمانی در درمان دیسک کمر، تقویت عضلات زانو و کاهش وزن اهمیت به سزایی دارد. آب درمانی یک روش عام پسند است و برخلاف اکثر روش های دیگر رفع خستگی عضلانی، با رضایت و خشنودی ورزشکاران و همچنین بیماران مواجه می شود.

لازم به ذکر است که از آب درمانی برای تسکین دردها، ایجاد آرامش جسمانی و روانی، رفع خستگی، تسکین گرفتگی عضلات و مفاصل و بهبود ضایعات ورزشی مثل پیچ خوردگی و کوفتگی موثر است.

وی افزود:

افرادی که اختلال گردش خون، عفونت حاد زخم، زخم باز، نارسایی قلبی و تنفسی دارند نباید از آب درمانی استفاده کنند. بهترین افرادی که در آب درمانی مهارت دارند؛ دکترای فیزیولوژی تربیت بدنی، دکترای توانبخشی، فیزیوتراپیست ها، کارشناسان ارشد رشته های تربیت بدنی که بهتر است تمرینات آب درمانی تحت نظر آنها انجام شود

در ادامه به سراغ تنی چند از شهروندانمان رفتیم و در خصوص استخر شهرستان با آنها به گفتگو نشستیم.

امین دریاب یکی از شهروندان علاقه مند به ورزش شنا گفت:


من کمتر در نی‌ریز به استخر رفته ام و ترجیح می دهم برای رفتن به استخر به شهرستان همجوار یعنی استهبان بروم چرا که امکانات استخر استهبان در مقایسه با استخر نی‌ریز به هیچ وجه قابل قیاس نیست. بوفه، سونای خشک، سونای بخار، استخر مجزا برای کودکان، دوش های مرتب اینها همه از امکاناتی است که استخر استهبان دارد اما در استخر نی‌ریز این امکانات کمتر دیده می شود. مدتی هم استخر تعطیل است که در حال بازسازی آن هستند.

وی افزود:

اگر بخواهیم که این استخر ساخته شود بخش خصوصی باید به آن ورود پیدا کند. لازم به ذکر است افرادی هستند که به آب درمانی احتیاج دارند و پزشک برای آنها این مسئله را تجویز می‌کند و باید فکری به حال آنها کرد ما نمی‌گوییم استخر دیگری در شهرستان ساخته شود، لطفا همین استخر را ترمیم و تجهیز نمایند.

مجید کمالی یکی دیگر از شهروندان ضمن انتقاد از استخر سرپوشیده نی‌ریز خاطر نشان کرد:

از زمانی که ما به خاطر داریم استخر نی‌ریز به همین منوال بوده است. سونای خشک آن که هیچ وقت برقرار نبوده است و سونابخار آن نیز همواره مشکلاتی داشته است و هیچ وقت به طور مداوم باز نبوده است. بعضا ما مجبور می شدیم برای استخر به استهبان برویم.

وی با اشاره به اینکه بعضا به همراه یکی از پزشکان به همین استخر نی‌ریز می رفته و حرکات ورزشی را در آب انجام می‌دادیم گفت: متاسفانه از این حرکات که به صورت خودجوش توسط ما صورت می گرفت استقبال چندانی صورت نمی پذیرفت و همین عامل موجب دلسردی ما می شد. تا جایی که استخر به کلی تعطیل شد. استخر که برای طراوت و شادابی انسان ها امری ضروری است و هر کسی حداقل هفته ای یک بار باید وارد استخر شود. حتی راه رفتن در آب استخر هم به تنهایی بسیار اهمیت دارد و باعث تقویت روحیه و سلامتی انسان می شود.


وی در ادامه افزود:

با توجه به اینکه آب درمانی برای بهبود برخی از دردها از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: در شهرستان نی‌ریز افراد زیادی هستند که به مشکلات مفصلی مبتلا هستند و بسیاری از این مشکلات با آب درمانی برطرف می شود حال اگر در خود استخر افراد آگاه به این فنون حضور داشته باشند قطعا استقبال شهروندان و بویژه کسانی که به آب درمانی احتیاج دارند از استخر بیشتر خواهد شد.

سپس با دو نفر از همشهریانمان که با درد کمر و مفاصل دست و پنجه نرم می‌کنند و آب درمانی برای آنها نیازی اساسی محسوب می شود هم سخن شدیم.

سرکار خانم ماهتاب یکی از این شهروندان است. وی در گفتگو با خبر نی‌ریز ضمن اشاره به مشکلات مفصلی خود گفت: به تناسب افزایش سن اینگونه مشکلات در انسان پدید می آید گرچه اینگونه مشکلات در هر سنی ممکن است بوجود آید.

وی در ادامه گفت:


یکی از موثرترین راه هایی که در این زمینه مثمر ثمر است آب درمانی می‌باشد اما متاسفانه در شهرستان نی‌ریز استخر با مشکلاتی مواجه شده و شهروندانی که واقعا نیاز دارند نمی‌توانند از آن استفاده کنند. دیسک کمر مشکلی است که تنها با استراحت و بویژه آب درمانی برطرف می شود و مسئولین و متولیان امر می‌بایست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند چرا که داشتن یک استخر مناسب علاوه بر اینکه مورد نیاز بیماران است؛ جوانان و ورزشکاران نیز علاقه زیادی به آن دارند.

محمد کریمی ضمن اشاره به مشکل کمر درد خود گفت:

نداشتن یک استخر وجهه شهرستان را زیر سوال می برد چرا باید یک شهروند نی‌ریزی برای برطرف شدن مشکلات خود به استخر شهرستان استهبان برود گرچه استخر نی‌ریز هم در زمانی که برقرار بود مشکلات خاص خود را داشت اما وجود آن برای افرادی که واقعا به آن احتیاج داشتند ضرورت داشت.

وی با بیان اینکه مسئولین ذیر‌بط باید اقدامات مورد نیاز جهت راه اندازی مجدد استخر را هر چه سریعتر انجام دهند گفت: امید است که مشکلات مربوط به استخر با پیگیری های انجام شده به سرانجام برسد.

آقایان مسئول، ایجاد نشاط، انگیزه و پرکردن اوقات فراغت هزینه می خواهد، وسیله می خواهد، برنامه می خواهد. اگر شما برای جوانان و نوجوانان شهر برنامه نداشته باشید، دیگران برایشان آن گونه که می خواهند برنامه ردیف می‌کنند و به آن راهی خواهندشان برد که می خواهند ...البته اگر برای شما مهم است!!!

از مطالب فوق اینگونه بر می آید که اداره ورزش و جوانان و سایر نهادهای زیربط مصمم هستند که استخر شهرستان هر چه سریعتر راه اندازی شود چنانچه رئیس اداره ورزش و جوانان به مشکل عمده استخر یعنی مشکل آب اشاره نمودند و شهرداری نیز در این زمینه حاضر به همکاری شده است امیدواریم که این بار وعده های مسئولین عملی شده و هر چه سریعتر با ورود پیمانکار جدید استخر شهرستان، احیا شود تا علاقه مندان به استخر و بویژه کسانی که با مشکلات کمر درد مبتلا هستند بتوانند از آن استفاده نمایند.

شهرستان نی‌ریز از جمله شهرستان های نسبتا موفق در امر ورزش در استان از سالیان دور تا کنون بوده، در این بین شنا نیز از محبوب ترین ورزش ها است که به واسطه ایجاد نشاط و رفع خستگی بیش از پیش مورد اسقبال عمومی واقع گردیده است.

اما این طور به نظر می‌رسد که این ورزش در شهرستان گرفتار بی توجهی و بی برنامگی مسئولان در دوره های مختلف شده است.

یکی از تفریحات بسیار سالم و مقبول در بین اکثر جوانان شنا کردن و تمایل آنها به استخر است. علاوه بر آن این تفریح سالم برای افرادی که به مشکلات مفصلی و دیسک کمر مبتلا هستند خاصیت درمانی داشته و اکثر پزشکان آب درمانی را برای آنان تجویز می‌کنند چرا که آب درمانی از موثرترین مواردی است که می‌تواند اینگونه آلام را تسکین دهد؛ اما استخر شهرستان نی‌ریز پس از مدتی تعطیلی برای مدت زمان کوتاهی بازگشایی شد و مجددا بنا به دلایلی تعطیل شد. طی این گزارش به سراغ رئیس اداره ورزش و جوانان و دیگر مسئولان ذی ربط رفته و با ایشان صحبت نمودیم. در ادامه نیز نظر یکی از پزشکان سطح شهر در خصوص تاثیرات آب درمانی برای بیماران را جویا شده ایم. نظرات علاقه مندان به استخر و دو نفر از بیمارانی که به آب درمانی احتیاج دارند بخش دیگری از این گزارش را تشکیل می دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نای ذی خبر، تاریخ 29 آبان 95، کد مطلب: 3340: www.nayzikhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین