پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی منطقه آذربایجان‌غربی گفت: باید قبول کرد بین کار حزبی و کار شورایی و جبهه‌ای تفاوت‌هایی وجود دارد

شعار سال: علی اکبر عسکری در اولین جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی منطقه آذربایجان غربی افزود: در کار حزبی، تلاش برای کسب موفقیت در جلب اهداف حزب مدنظر اعضای احزاب است اما در مباحث شورایی و جبهه‌ای، خرد جمعی ایجاب می‌کند که از داشتن رفتارهایی مشابه آنچه در فعالیت حزبی و تنها در نظر داشتن منافع حزب خود اجتناب شود و اصولا چنین رفتار‌ها و اقداماتی با اهداف چنین شورا‌ها و تشکیل یک جبهه مغایرت دارد.

دبیر حزب اعتماد ملی در منطقه آذربایجان‌غربی، فلسفه ایجاد جبهه مشترک اصلاحات و تشکیل شوراهای تصمیم‌گیری درباره اقدامات این جبهه را استفاده از سرمایه‌های اجتماعی تمامی احزاب عضو در این جبهه برای جلب حضور حداکثری برشمرده و اظهار داشت: طبیعی است در چنین شرایطی توزیع قدرت و کسب موفقیت هر کدام از جریانات سیاسی بر اساس وزن و حجم آن صورت پذیرد.

علی اکبر عسکری، از حزب اعتماد ملی به عنوان یکی از معدود احزاب سیاسی کشور پس از مشروطیت نام برد که در زمان خارج از قدرت بودن اعضا شکل گرفته و اضافه کرد: در شرایطی که عموما احزاب در تاریخ سیاسی ایران، توسط عوامل قدرت و برای پیگیری مناسبات داخل قدرت تشکیل شده‌اند اما حزب اعتماد ملی جزو استثناهای تاریخ سیاسی کشور از این نظر است.

وی توضیح داد: بزرگان این حزب و دلسوزانی که در این مجموعه گرد هم آمدند، نوعا افرادی بودند که خارج از قدرت و اماکن‌قدرت، در تلاش برای کسب قدرت برای خدمت به مردم بودند و اعتقاد داشته و دارند که فعالیت احزاب و فعالان آنها در آینده سپهر سیاسی کشور منجر به ورود توأم با برنامه‌ریزی در اماکن قدرت، شناسنامه‌دار بودن اعضای احزاب، پیگیری حزبی خواسته‌های مردم و نظارت حزبی بر عملکرد مسئولان مختلف اعم از عضو حزب متبوع یا غیر آن و قبول مسئولیت افراد در قبال عملکرد خود در دوران مسئولیت خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پیش روی کشور اشاره و اظهار کرد: در بحث انتخابات، سیاست کلی حزب همسویی با تصمیمات شورای سیاست‌گذاری اصلاحات خواهد بود. در بعد دیگر فعالیت حزب اعتماد ملی، حفظ شأن و حرمت‌ حزب و بزرگان آن است و قطعا قرار گرفتن این حزب یا اعضای آن کنار چهره‌هایی به غیر از چهره‌های مطرح‌شده در شوراهای جبهه اصلاحات به دور از انصاف و برخلاف قواعد و قوانین کارهای حزبی است، افرادی که بعضا به صورت آشکار برخلاف شیوه اصلاح‌طلبی گام برمی‌دارند و تفکری غیر از آن دارند.

دبیر حزب منطقه آذربایجان غربی، اظهار امیدواری کرد در سایه انسجام و اتحاد فعالان سیاسی و مشارکت عمومی، انتخابات سال‌جاری، به پیروزی اندیشه‌های پویا و آینده نگر ختم شود.

در این جلسه، موضوعات مختلفی چون عضوگیری، بررسی وضعیت سیاسی استان و شهرستان‌ها، همچنین برنامه‌های کمیته‌های مختلف مورد بحث و بررسی اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی منطقه آذربایجان غربی قرار گرفته و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار 8 آذر 1394، کد مطلب: 326957:www. ilna. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین