پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
طی یکسال گذشته و به دلیل بی توجهی مسئولین در عدم پرداخت مطالبات مالی پروژه راه آهن شیراز-سروستان به پیمانکار، این طرح ملی در آستانه ی تعطیلی کامل قرار گرفته است.
شعارسال: پس از تصویب احداث خط راه آهن شیراز- سروستان-گل گهر در نیمه دوم سال 89 و آغاز عملیات اجرایی آن در اوایل سال 90 در قالب یک طرح ملی که بواسطه آن استان فارس را به استان کرمان و سایر استان های جنوبی کشور متصل می کند، نزدیک به یکسال است که قطعه چهارم این پروژه ملی( حدفاصل شیراز تا امامزاده اسماعیل(ع) )غیر فعال شده و در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفته است.

بر اساس آخرین اخبار دریافتی، علت اصلی به تعلیق درآمدن خط راه آهن شیراز به سروستان، عدم پرداخت مطالبات مالی به پیمانکار این پروژه از سوی دولت اعلام شده و این در حالی است که طی دو سال و نیم گذشته مسئولین دولتی و نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی بارها قول پیگیری و کمک به تسریع عملیات اجرایی آن داده اند که این وعده ها تاکنون اجرایی نشده است.

هر چند به دنبال مطالبه گری مردم سروستان طی چند سال اخیر و اعتراض آنان به نماینده عالی دولت و سایر مسئولین استانی نسبت به کندی حرکت این پروژه جلساتی تشکیل و توضیحاتی کوتاه ارائه شده اما در عمل گشایشی در بهبود وضعیت موجود راه آهن شیراز-سروستان مشاهده نشده است.

لازم به توضیح است که طی این مدت برخی از سیاسیون به صورت غیر رسمی، کاهش اعتبارات دولتی را علت مشکلات مالی این پروژه ملی اعلام کرده اند اما با توجه به ادامه عملیات اجرایی این پروژه در قطعات 1 تا 3 که در محدوده شهرستان های فسا، نیریز و استهبان و همچنین پیشرفت بالای 70 درصدی این خط راه آهن در شهرستان های یاد شده، توجیه کاهش بودجه دولتی هیچ گونه منطقی نداشته و احتمال سیاسی کاری و سوء استفاده از حسن اعتماد مردم به مسئولینی است که اینچنین مسائلی را بیان می کنند، احساس می شود.

علی ایحال با توجه به عرایض فوق از مسئولین ارشد شهرستان سروستان و همچنین نماینده این حوزه انتخابیه انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به بررسی و حل مشکلات این پروژه اقدام نموده و نتایج فعالیت های صورت گرفته را به مردم ولایتمدار و شهیدپرور سروستان اعلام نمایند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهروند فسا، تاریخ انتشار: 1395، کدخبر: 2296، www.shahrvandefasa.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین