پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۷۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید در بخش مکانیزاسیون برنج، جهش تاریخی در این زمینه است.

شعار سال: کامبیز عباسی یکشنبه شب در نشست خبری مدیران ارشد شرکت کوبوتای ژاپن در هتل میزبان بابلسر، این سرمایه گذاری دولت یازدهم در زمینه برنج را بی سابقه دانست.
وی اظهارداشت: پس از برجام بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا با برند ممتاز برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند که این امر می تواند بازار رقابتی خوبی در کشور ایجاد کند.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب در کشور دولت هیچ علاقه ای به گسترش زمین های شالیزاری و کشت آن به جز در استان های شمالی ندارد و به همین خاطر علاقه مند است با انتقال مکانیزاسیون به مازندران و گیلان، فقط در این استانها برنج کشت شود.
وی بیان داشت: با مکانیزه کردن کشت برنج، هزینه تولید 50 تا 70 درصد کاهش می یابد و به هیچ عنوان زیبنده نیست که شالیکاران مرد و زن ما در گل و لای در یک کار سخت به کشت برنج بپردازند و این کار دشوار زمینه بسیاری از بیماری ها را برای آنها فراهم کند.
وی افزود: دولت محدودیتی برای ارائه تسهیلات مکانیزاسیون ندارد و هیچ بانکی نمی تواند وانمود کند که برای پرداخت تسهیلات فاقد اعتبار است.
وی گفت: 80 درصد هزینه خرید ماشین آلات را دولت با سود 15 درصد به صورت وام در اختیار کشاورزان قرار می دهد و خوشبختانه این قشر زحمت کش جامعه هم از این طرح استقبال خوبی کرده اند که در حال حاضر حدود 15 هزار میلیارد ریال تقاضای دریافت تسهیلات از سوی کشاورزان داریم.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید مراحل کشت، داشت و برداشت 250 هزار هکتار از زمین های شالیزاری به صورت مکانیزه انجام گرفته است که پیش از دولت یازدهم، این میزان یکصد هزار هکتار بود.
عباسی گفت: حدود 600 هزار هکتار زمین شالیزاری زیر کشت برنج داریم که دولت برای مکانیزاسیون آن 6 هزار میلیارد ریال هزینه کرده که به طور میانگین در هر هکتار 10 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 4 بهمن 1395، کد مطلب:82397744: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
واقعا دولت در این حوزه دارد خوب وارد می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
دولت برای مکانیزاسیون وام های خوبی می ده ولی مشکل در گرفتن سند است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین