پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
فراتر از این مسئله یک قضیه بسیار مهم با فروریختن آوارهای ساختمان پلاسکو ظهور و بروز پیدا کرد و آن اینکه بحران مدیریت شهری در ایران عمومی است و پایتخت و غیر پایتخت نمی‌شناسد.
شعارسال: اندک زمانی پس از اینکه در یادداشتی در خصوص عدم تجهیز خودروهای آتش‌نشانی شهر خرم‌آباد به تجهیزات اولیه‌ای نظیر آژیر هشدار داده بودم و اعلام کردم که زیر پوست شهرهای ایران فاجعه‌ای در راه است، متاسفانه شاهد آتش‌سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو در میان بی تدبیری‌های مدیریت شهری با عدم تجهیز سازمان آتش‌نشانی به وسایل نو و کارآمد بودیم و در کمال تأسف داغدار چندتن از آتش‌نشانان شجاع‌مان شدیم که با همین تجهیزات اولیه به جنگ آتش برآمده‌ی حاصل از بی تدبیری در مدیریت شهری رفته بودند و به مقام والای شهادت رسیدند. این در حالیست که به سادگی و با مدیریت مناسب می‌شد از بروز چنین حادثه‌ای جلوگیری شود.

فراتر از این مسئله یک قضیه بسیار مهم با فروریختن آوارهای ساختمان پلاسکو ظهور و بروز پیدا کرد و آن اینکه بحران مدیریت شهری در ایران عمومی است و پایتخت و غیر پایتخت نمی‌شناسد.

همین مدتی پیش بود که آتش‌نشانان در خرم‌آباد هم با بحرانی مشابه در پاساژ قائم مواجه بودند و کمبود امکانات آتش‌نشانان این هشدار را یادآوری کرد که اگر فکری نشود و سر و سامانی به امکانات و نیازهای سازمان آتش‌نشانی نشود در آینده هم ممکن است با بحران‌های سخت‌تر مواجه شویم، آنگاه است که باید پاسخگو باشیم که در برابر این نیازها چه کرده‌ایم؟ پیش از آنکه دیر شود باید فکری کرد! باید نگاهی به همین بحران‌ها کرد و درس گرفت! فاصله‌ای نیست میان حادثه پاساژ قائم خرم آباد تا ساختمان پلاسکو! تا حادثه‌ی بعدی چقدر فرصت باقی مانده است؟ وقت تنگ است و نیاز است که در مورد تجهیز سازمان آتش‌نشانی فکری شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کدخبر: 509789، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین