پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
استاندار ایلام گفت: خوشبختانه تعداد طلاب ایلامی در قم بسیار بیشتر از گذشته شده است ولی کمتر پیش می آید که این طلاب برای کار و فعالیت تبلیغی و علمی به ایلام بیایند.

شعار سال: محمدرضا مرواید در جمع علما، طلاب و فضلای استان ایلام مقیم استان قم در مدرسه علمیه دارالشفا، افزود: البته نباید از حق گذشت که امروزه شرایط کاری طلاب تغییر کرده است و کمتر می توانند وارد استان شوند. اگر قرار باشد که همه طلاب در قم بمانند و به استان های خود نروند شهرهای ما دچار مشکلات خاصی می شوند. قرار نیست که حضور طلاب فیزیکی باشد بلکه می توانند با ابزارهای روز تاثیرگذاری خود را در شهرهای خود داشته باشند.

وی گفت: استان ایلام از جمله استان های پاک کشور به حساب می آید واز نظر اعتیاد این استان بیست و سومین استان کشور است. در زمینه طلاق این استان بیست و نهمین استان کشور است ولی در سالهای اخیر شاهد رشد طلاق بوده ایم که همه فعالان فرهنگی استان از جمله طلاب می توانند با حضور خود در استان با این مشکلات مقابله کنند.

مروارید اظهارکرد: خوشبختانه به حسب زیارت اربعین فضای معنوی خاصی در استان ایلام وجود دارد ولی قطعا حضور طلاب در فصول یا ماه‌هایی از سال می‌تواند نقش موثری در توسعه فرهنگ دینی در استان داشته باشد. دولت به تنهایی نمی‌تواند آسیب های اجتماعی را سامان دهد زیرا با وسایل روز فن‌آوری که در اختیار دشمن است کار مدافعان حریم دین را بسیار سخت‌تر کرده است و همه آحاد جامعه به خصوص روحانیون باید این عرصه را پاسداری کنند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: وزارت کشور گزارشکارشناسی و با پایه و اساس علمی را در خصوص معضلات اجتماعی تهیه کردهو به خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شده است و ایشان به شدت منقلب شدند و دستور دادند که جلساتی با حضور ایشان برگزار شود که تاکنون 4 جلسه در این ارتباط، برگزار و اعتبارات خاصی نیز برای آن تعیین شده است.

مروارید با بیان اینکه در زیر پوست جامعه و شهر مسایل بسیاری رخ می‌دهد، افزود: توجه ویژه به این عوامل، لازم و از جمله وظایف حکومت به شمار می رود؛ استان ایلام استانی است که 100 درصد جمعیت آن شیعه و پیرو اهل بیت(ع) هستند ولی در سالهای اخیر فعالیت‌های گروه‌ها و فرقه های انحرافی برای گمراه کردن جوانان نیز بیشتر شده است که باید مراقب این مساله نیز بود.

وی بیان کرد: عده‌ای سعی کردند با شعار ضد داعش جوانان را جذبکنند، به همین دلیل نیاز است که توجه بیشتری به این مساله انجام شود؛ خوشبختانه بزرگان بسیاری از دیرباز برای زنده نگاه داشتن روحیه دینی مردم در این استان حضور یافتند که از آن جمله می توان به آیت الله حیدری و حجه الاسلام تعمیرکاری و محمدی اشاره کرد.استان ایلام در حاشیه کشور قرار گرفته و دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق و در جنگ نیز آسیب فراوانی دید؛ بازسازی استان ایلام پس از جنگ با حضور رهبر انقلاب در این استان آغاز شد.

استاندار ایلام اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از زیربناهای استان برای توسعه همه جانبه و پایدار فراهم است؛ جاده کشی ها و فرودگاه و شرکت های پتروشیمی و گازاز جمله این زیرساخت ها است که استان در بسیاری از شاخص های توسعه در کشور جزو استانی میانی رو به بالا است. استان ایلام دارای 70 هزار هکتار زمین آبی است که در سه سال گذشته 100هزار هکتار اضافه شده و با رشد و گسترش این زمین ها در سال 97 تولید استان سه برابر امسال خواهد بود.

مروارید اظهار کرد: چهار بانده شدن مسیر دهلران و ایلام و کرمانشاه وایجاد جاده جدید از پل دختر تا دهلران از جمله فعالیت های اخیری است که در زمینه توسعه جاده‌ای در استان انجام شده است.

وی گفت: با اشاره به توسعه فعالیت های مرتبط به آبخیرداری و مباحث مرتبط به منطقه آزاد و پالایشگاه های استان از توسعه صنعتی استان در سال جاری خبرداد.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های گسترده این استان در بخش تجاری یادآورشد: به دنبال توسعه بازارچه‌های مرزی هستیم زیرا عراق دارای بازار 100 میلیارد دلاری است که باید از این بازارچه ها به توسعه صادرات دست بزنیم.

وی گفت: استان ایلام سومین استان کشور در زمینه تعداد دانشجویان در کشور است؛ البته این مساله باعث شده است که مهاجرت دانشجویان بیشتر شود؛ مهاجرت طلاب و دانشجویان از مسایل واقعی امروز است که از یک سو می تواند مفید باشد ولی قطعا استان نیازمند حضور بیشتر آنها است.مروارید اظهارکرد: از سال 94 استان ایلام از حیث جمعیت بیکار وضعیت بهتر دارد و از جایگاه دوم و سوم به رتبه چهاردهم رسیده است ولی حل این مشکل نیازمند یک عزم ملی و همگانی است.

وی گفت: رشد جمعیت استان ایلام 0.5درصد است در حالی که در سال 57 بیش از 5 درصد بوده است؛ این میزان موالید امروز به جمعیت جوان و فعال جامعه تبدیل شده اند؛ استان ایلام دارای 30 هزار کارمند برای 600 نفر است که این میزان کارمند برای یک استان زیاد است و به همین میزان علاقه داریم که جوانان با استفاده تسهیلاتی که اعطا می کنیم به دنبال شکوفایی در عرصه های اقتصادی بروند.

وی اظهارکرد: یکی از افتخارات استان ایلام، امنیت مثال زدنی این استان است که خوشبختانه این مساله ریشه در اعتقادات مذهبی مردم دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 06بهمن 1395، کد مطلب: 95110604119: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین