پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۹۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: هنوز اعتبارات دولتی مصوبه هیات دولت برای جبران خسارت باغداران در اختیار جهاد کشاورزی قرار نگرفته است اما تلاش می کنیم تا پایان بهمن، هزینه مرکبات باغداران پرداخت شود.

شعار سال: دلاور حیدرپور در حاشیه افتتاح نمایشگاه «زمین، نبض مازندران» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره زمان پرداخت خسارت باغداران مازندرانی، افزود: خسارت مستقیم برف و تبلیغات دروغین در خارج استان که پرتقال‌های مازندران یخ زده است، سبب ضرر بسیاری به کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه دولت مصوبه ای برای جبران خسارت تصویب کرد که در حال عملیاتی شدن است، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی مازندران به پشتوانه مصوبات وارد بازار شد و پرتقال های یخ زده را از چرخه مصرف خارج کرد.حدود ۱۳۰ هزار تن پرتقال یخ زده با کمک فرمانداری، بخشداری و دهیاری ها با اعتبار نزدیک ۵۰ میلیارد تومان خریداری شد و از چرخه خارج کردیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه پرتقال ها را به ۳ قسمت درجه بندی کردیم، گفت: نزدیک ۳۵ هزار تن پرتقال در قالب خرید تضمینی خریداری شده و مقداری به کارخانه کنستانتره و مقداری نیز به خراسان رضوی و ارومیه فرستاده شده است.هنوز اعتبارات دولتی مصوبه هیات دولت در اختیار جهاد کشاورزی قرار نگرفته است اما تلاش می کنیم تا پایان بهمن ماه، هزینه مرکبات باغداران پرداخت شود.

وی بیان کرد: پس از پرداخت خسارت باغداران، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات با بهره۱۰ درصدی صورت می گیرد و نیز پول خرید تضمینی به آنان پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه براساس مصوبه، ذخیره سازی 3000 تن پرتقال در کشور صورت می گیرد، افزود: بخش بیشتر این مرکبات از مازندران تامین می شود که در حال حاضر ذخیره سازی مرکبات به وسیله سازمان تعاون روستایی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه بین ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ تومان نرخ خرید مرکبات از باغداران برای ذخیره سازی است، گفت: سهم استان ها برای خرید مرکبات تعیین و سپس ارسال به استان ها صورت می گیرد.

حیدرپور با بیان اینکه کشاورزی مقرون به صرفه است اما باید توجیه اقتصادی داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید در کنار اراضی، گردشگری کشاورزی را توسعه دهیم.با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان اجرای تورگردی و روستا گردی وجود دارد.تور گردشگری درآمد جانبی برای کشاورزان فراهم می کندو گردشگران نیز می توانند با قیمت مناسب محصولات را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه در مازندران حداقل واحد باغی سه هکتار و زراعت ۵ هکتار است، افزود: مازندران به دلیل منابع آبامکان ۳ بار کشتدر اراضی را داراست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 06بهمن 1395، کد مطلب: 95110604036: www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
تا پایان سال هم بدهند لطف کرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
وزیر گفته که کمبود منابع داریم و حالا حالاها پولش فراهم نمی شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین