پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز برگزاری 13 دوره آموزش صنایع دستی با هدف تجاری‌سازی سطح کیفی هنر فعالان این صنعت در جزیره قشم خبر داد.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، عبدالجواد کمالی با اشاره به تجاری‌سازی صنایع دستی قشم از طریق آموزش گفت: این دوره‌های آموزشی تا پایان بهمن‌ماه امسال طی 468 ساعت در سه رشته گلابتون‌دوزی، کیف‌دوزی با پارچه و تراش صدف در 13 روستای جزیره قشم برای 212 نفر از علاقمندان با هدف ارتقای سطح کیفی و تجاری‌سازی صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نام روستاهای تنبان، هفت رنگو، زیرانگ، گوران، برکه خلف، هلر، زینبی، سهیلی و چند روستای دیگر به عنوان محل برپایی این دوره‌های آموزشی، ادامه داد: مربیان آموزشی در این دوره‌ها بر اهمیت تجاری‌سازی صنایع فاخر دستی هنرمندان جزیره و ارائه محصولات در نقاط مختلف جهان تاکید می‌کنند.

به گفته کمالی، صنایع دستی قشم اوایل امسال موفق به کسب نشان اصالت ملی شد و امید می‌رود با ارتقای سطح کیفی محصولات صنایع دستی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی طی دو سال آینده نشان بین‌المللی صنایع دستی هم نصیب هنرمندان این جزیره شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: نشان اصالت ملی به صنایع دستی هنرمندان در کشور هر دو سال یکبار و ارائه نشان بین‌المللی هم هر چهار سال یک بار انجام می‌شود.

گلابتون‌دوزی، خوس‌دوزی، شک‌بافی، گلیم و حصیربافی، نقش حنا، چرم‌دوزی، تراش صدف و ده‌ها مورد صنایع دستی دیگر بخشی از هنر دست بانوان جزیره قشم در جنوب ایران است که در فروشگاه‌های صنایع دستی جزیره و در بسیاری از فروشگاه‌های کشور به علاقمندان عرضه می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6بهمن1395، کدخبر: 13951106000259: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
آموزش و گرایش به بنگاه داری، ساخت شبکه های تجاری و در نهایت بحث بسته بندی و بازاریابی و صادرات از الزامات این کاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین