پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امدادرسانی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان کافی نبوده، گفت: اکثر واحدهای مسکونی و روستایی پس از سیل اخیر دیگر قابل استفاده نیستند.

شعار سال: حسین علی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل زاهدان گفت: در حالیکه استاندار سیستان و بلوچستان عنوان می‌کند که سیل خسارتی را برای مردم استان در پی نداشته اما سیلاب به داخل منازل مردم به ویژه در روستاها رفته و خانه‌هایی که عموماً با خشت و گِل ساخته شده‌اند آب وارد این خانه‌ها شده و خسارتی را وارد کرده است.

وی افزود: قطعاً منطقه بلوچستان خسارت بیشتری را از سیل پیش‌آمده متحمل شده و امیدواریم که ستاد بحران به مردم در این راستا کمک داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: خانه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان با خشت و گِل است و پس از سیل اخیر بسیاری از این خانه‌ها قابل استفاده نخواهد بود و وضعیت فعلی فرصتی است تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دولت این منازل تخریب شده بازسازی شوند.

وی با اشاره به امدادرسانی‌های انجام شده به سیل‌زده‌ها افزود: بر اثر سیل پیش آمده بسیاری از راه‌ها خراب شده و همین مسئله مشکلاتی را برای امداد رسانی پیش آورده است که البته هلال‌احمر تلاش‌هایی را در این راستا داشته اما باید کمک‌های بیشتری به سیل‌زده‌ها صورت گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان کافی نبوده و اگرچه تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما این تلاش‌ها کافی نبوده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: وقتی که دولت می‌گوید فقیرترین مردم کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند باید دانست که وقتی سیستان و بلوچستان استان فقیر محسوب می‌شود روستاهای بلوچستان چه وضعیتی را دارند؟

وی در پایان گفت: این سیل فرصت خوبی برای استاندار سیستان و بلوچستان است که برای بازسازی و بهسازی استان از دولت کمک بگیرد نه اینکه عنوان کند که سیل خسارتی را به مردم استان وارد نکرده است و انتظار داریم تا آقای استاندار برای کمک به سیل‌زدگان از ستاد بحران بودجه و اعتبار دریافت کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 7 بهمن 95 ، کد مطلب: 13951107000504: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین