پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن حضور در دانشگاه خاتم وابسته به بانک‌پاسارگاد، در جمع برخی از مدیران و بانکداران بانک‌پاسارگاد و همچنین تعدادی از دانشجویان دانشگاه خاتم، طی سخنانی به تشریح موقعیت استراتژیک ایران، توانمندی‌های نظامی و دریایی و پیشرفت‌های متخصصان کشور در این زمینه‌ها پرداخت.

شعار سال: به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از موفقیت و پیشرفت‌های بانک‌پاسارگاد در مدت کوتاه فعالیت خود گفت: به عنوان یک ایرانی به این پیشرفتها افتخار و از دست‌اندرکاران این بانک سپاسگزاری می‌کنم.
وی با تاکید بر توسعه و آبادانی در تمامی مرزهای کشور تصریح کرد: بانک‌پاسارگاد به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌تواند با نگاه ویژه خود به مناطق بکر کشور همانند سواحل مکران و مناطق آزاد تجاری کشور گام موثری در راستای آبادانی این مرزها بردارد.
وی در ادامه با بیان این نکته که بیش از 90 درصد تجارت جهان از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود افزود: از 9 آبراه مهم جهان، چهار آبراه در منطقه ما قرار دارند. همچنین ایران با 6 حوزه ژئوپلیتیکی در ارتباط است که سه تای آنها دریایی است. همچنین ایران با 12 همسایه از 15 همسایه خود، مرز دریایی دارد .در همه تئوری‌های ژئوپلیتیکی، ایران بازیگر اصلی در منطقه غرب آسیا و اقیانوس هند است.
وی افزود: نیروی‌دریایی ارتش توانمندی‌های خود را برای حضور در آب‌های آزاد و بین‌المللی را نشان داده و با حضور خود در دریاهای مختلف اقتدار نظام اسلامی را به نمایش می‌گذارد.
وی با اشاره به این نکته که روزی 17 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می کند، خاطرنشان کرد: 60 درصد ذخایر نفت جهان و 45 درصد ذخایر گاز جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد. به عبارتی دیگر خلیج فارس انبار انرژی جهان است که نقش مهمی در اقتصاد ایران بازی می‌کند. دریادار سیاری، بندر شهیدرجایی را مدرن‌ترین بندر ایران خواند و خاطرنشان کرد: بنادر جاسک و چابهار هیچکدام از محدودیت‌های سایر بنادر را ندارند و می‌توانند مهم‌ترین بنادر ایران باشند و اقتصاد کشور را شکوفا کنند که متاسفانه تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان این نکته که دکترین بازگشت به دریا درکشور در حال شکل‌گیری است تا از منابع موجود در دریا استفاده کنیم اظهار داشت: تمامی شهرهای مهم دنیا در کنار دریا واقع شده‌اند و نزدیک به دو سوم جمعیت دنیا یا در بنادر یا در 200 کیلومتری بنادر زندگی می‌کنند. این درحالی است که محروم‌ترین شهرهای ایران در حاشیه دریا قرار گرفته‌اند.
به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، انجام 93 درصد صادرات و واردات کشور از طریق 37 درصد مرزهای کشور که دریایی هستند، نشان‌دهنده اهمیت دریا در اقتصاد کشور است.
در این جلسه، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در سخنانی با قدردانی از دلاورمردی‌های شیردلان نیروی دریایی، بخشی از خاطرات خود را از جبهه و جنگ برای حاضران بازگو کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس با هوش‌ترین دانشجویان دانشگاه‌های کشور برای دفاع از کشور راهی جبهه‌های جنگ شدند و جنگ را با موفقیت مدیریت کردند. وی افزود: امیردریادار سیاری از جمله کسانی بود که شجاعانه در جبهه‌های جنگ حضور یافت و باعث افتخارات فراوانی در دوران جنگ تحمیلی شد.
در پایان این مراسم ، دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به پاس دلاوری‌های دلاورمردان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران یک جلد کتاب شاهنامه شاه طهماسب را به‌عنوان یکی از فاخرترین، آثار فرهنگی، هنری و تاریخی ایران، به سردار سیاری اهدا کرد .
همچنین امیردریادار سیاری نیز به رسم یادبود تابلو فرشی منقش به طرح ناوشکن جماران را به دکتر مجید قاسمی اهدا کرد.













با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت بانک پاسارگاد، تاریخ 2 مهر 93 ، کد مطلب: 780: www.bpi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین