پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه ناوگان باری و مینی‌بوسی استان همدان از عمر بالای 30 سال برخوردار است، گفت: دولت باید با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مالکان ناوگان‌ باری و مینی‌بوس کمک کند.
شعارسال: محمد رودباری در اسدآباد با اشاره به اینکه 400 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سطح استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: سالانه تعدادی از این وسایل نوسازی می‌شود، اما کافی نیست.

وی تأکید کرد: در صورتی‌ که قانون بودجه سال 96 اجازه دهد، تعدادی از این وسایل به‌ صورت مزایده به فروش می‌رسد تا در زمینه نوسازی استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان یادآور شد: سازمان حمل‌ونقل جاه‌ای مبلغ قابل توجهی را برای نوسازی ماشین‌آلات در اختیار استان قرار می‌دهد که عمر ماشین‌آلاتی که بالاست، از رده خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ناوگان باری و مینی‌بوسی استان همدان از عمر بالای 30 سال برخوردارند، افزود: برای نوسازی این ناوگان‌ها باید در سطح کلان برنامه‌ریزی شود که یکی از راهکارها پرداخت تسهیلات به مالکان این ناوگان‌هاست.

رودباری تأکید کرد: پرداخت تسهیلات به مالکان ناوگان باری و مینی‌بوسی باید به‌ صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد 4 درصد باشد تا آنها توان بازپرداخت آن را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تولید مینی‌بوس در سطح کشور محدود است و بیشتر مالکان ناوگان باری با مشکل مواجه‌اند زیرا توان مالی خوبی برای نوسازی ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه مجلس و دولت باید در نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی کشور گام بزرگی بردارند، افزود: در صورت موافقت دولت در پرداخت تسهیلات نوسازی وسایلی که عمر بالای 40 سال دارند، در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: یک ناوگان باری نو، می‌تواند برای کشور بازدهی خوبی داشته باشد زیرا مصرف یک ناوگان فرسوده در یکصد کیلومتر 55 تا 50 لیتر است که در صورت نوسازی به 30 تا 35 لیتر در یکصد کیلومتر می‌رسد که در هر کیلومتر 20 لیتر در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی و از آلودگی زیست‌محیطی نیز کاسته می‌شود.

رودباری خاطرنشان کرد: عمر ناوگان اتوبوس در استان همدان نسبت به نرم کشوری وضعیت مناسب‌تری دارد و تنها مشکل ناوان در زمینه باری و مینی‌بوسی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای تحقق این اقتصاد مقاومتی در زمینه راهداری به سمت اقدامات زودبازده و کم‌هزینه حرکت کردیم که یکی از این اقدامات استفاده از آسفالت‌های حفاظتی بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه برآورد هزینه هر کیلومتر آسفالت بین 150 تا 200 میلیون تومان است، گفت: با استفاده از قیرهای جدیدی مانند پلیمری، امالیسیون آسفالت‌های حفاظی انجام شد.

وی با اشاره به خریداری مقدار زیادی قیرهای جدید در راستای آسفالت‌ریزی حفاظتی گفت: درزگیری‌هایی در سطح وسیعی از استان آغاز شده تا از آسفالت موجود حفاظت شود.

رودباری با بیان اینکه راهداری با استفاده از روش‌های کم‌هزینه، زودبازده و با افزایش سطح سرویس راه‌های موجود به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: در ساختمان‌های راهدارخانه‌ها از تکنولوژی روز استفاده می‌شودتا از پرت حرارت کم شود و این نیز خود نوعی صرفه‌جویی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395، کدخبر: ۱۳۹۵۱۱۰۳۰۰۰۲۸۷، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین