پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تعیین تکلیف وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد، گفت: هنر این دو نهاد در افزایش تعداد مددجویان نیست بلکه هدف ارتقای سریع مددجویان به شکلی است که از دایره مددجویی خارج شده و خودشان مددکار شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تعیین تکلیف وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد، گفت: هنر این دو نهاد در افزایش تعداد مددجویان نیست بلکه هدف ارتقای سریع مددجویان به شکلی است که از دایره مددجویی خارج شده و خودشان مددکار شوند.

عباس قائیدرحمت در گفت‌ و‌گو با خانه ملت، در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس سازمان بهزیستی درخصوص واگذاری تولیت سلامت اجتماعی به این سازمان، گفت: دستگاه‌ها با وضع موجود متولی حمایت از اقشار آسیب پذیر هستند که افراد به علت‌های مختلف بیماری، فقر و.. تحت پوشش هر دو سازمان بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رسیدگی به گروه‌های تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی نیازمند برنامه خاصی است، تصریح کرد: از این رو مجلس هم «یک فوریت» طرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و خدمات توانبخشی به سازمان بهزیستی را تصویب کرده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی می‌تواند حوزه معلولیت‌ها، بیماری‌های خاص و سایر شرایطی از این دست را برعهده بگیرد، علاوه بر این کمیته امداد امام خمینی (ره) هم می‌تواند به امور زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های آسیب پذیر با مشکلات مالی بپردازد، البته این تفکیک تنها پیشنهاد است و بر آن اصراری نیست.

قائیدرحمت با تاکید بر اینکه در جلسات کار‌شناسی باید تفکیک وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد صورت گیرد، گفت: ضروری است با برگزاری جلسه مشترک بین دولت و مجلس وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس اساسنامه سازمانی در کمیسیون اجتماعی تعیین تکلیف شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: اعلام آمادگی صرف از سوی هر دو سازمان و نهاد در شرایطی که حداقل معیشت‌ها را هم نمی‌توانند تامین کنند درست نیست، در حقیقت هنر در افزایش تعداد مددجویان نیست بلکه هدف ارتقای سریع مددجویان است به شکلی که از دایره مددجویی خارج شده و خودشان مددکار شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام یکسان سازی درونداد و برونداد سازمان بهزیستی و کمیته امداد است نه اینکه یک سازمان وظایف بیشتری بر دوش داشته باشد.

لازم به ذکر است، انوشیروان محسنی‌بند‌پی رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه سلامت اجتماعی مساله مهمی است، گفته است: سلامت اجتماعی باید به دولت که نهادی پاسخگوست واگذار شود و نمی‌توان آن را به یک نهاد غیرپاسخگو واگذار کرد. بهزیستی به عنوان یک نهاد دولتی می‌تواند تولیت این مساله در کارهای مربوط به سالمندان، زنان سرپرست خانوار و بیماران روانی را برعهده بگیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت سلامت‌نيوز ، تاریخ انتشار دوشنبه 2 شهريور 1394، کد مطلب: 159283 : www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین