شعار سال: شرکتهای بزرگ به طور قابل توجهی در
فعالیتهای مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت سرمایه گذاری میکنند. تمایل به سرمایه
گذاری در مسئولیت اجتماعی شرکت نشان میدهد که این یک هزینه، محدودیت یا کار درستی
که باید انجام داد، نیست بلکه منبعی برای کسب مزیت رقابتی است. امروزه مسئولیت
اجتماعی شرکت برای اکثر سازمانها و مدیرانشان موضوعی مهم به شمار میرود. از این
رو هدف این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان بر کیفیت خدمات ادراک
شده، رضایت و وفاداری مشتریان میباشد.
برای انجام این پژوهش، 450 پرسشنامه در بین مشتریان شعبه سرپرستی بانک پاسارگاد
شهرستان اهواز توزیع که 380 پرسشنامه جمع آوری شد. روش تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی
و به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی است. آزمون فرضیهها در نرم افزار لیزرل انجام شد.
نتایج تحقیق نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت بر کیفیت خدمات ادراک شده و رضایت،
تاثیر مثبت و مستقیمی دارد. همچنین نتایج حاکی از وجود رابطهای مثبت بین رضایت و
وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان بانک بود. این تحقیق نتایجی را در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکت و
کیفیت خدمات ادراک شده میدهد که میتواند مورد استفاده مدیران بانکها قرار بگیرد.
اصل مقاله را اینجا دریافت کنید.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مجله مدیریت بازرایابی، تاریخ ، کد مطلب:: www.jomm.srbiau.ac.ir