شعار سال: اين پژوهش به لحاظ هدف، پژوهشي كاربردي و از نظر ماهيت و روش جزء پژوهش هاي توصيفي-پيمايشي از نوع همبستگي است. جامعه آماري اين پژوهش را مشتريان شعب بانك پاسارگاد در شهر اصفهان تشكيل داده اند. بانك پاسارگاد به اين دليل انتخاب شده است كه در زمينه مسئوليت اجتماعي شركت، مانند ارائه طرح سپرده سبز فعال بوده است. شيوه نمونهگيري به منظور گردآوري داده هاي مورد نياز در اين پژوهش به صورت خوشه اي و سپس تصادفي ساده است. به منظور گردآوري داده هاي پژوهش، از پرسشنامه اي با 32 سوال به صورت طيف پنج تايي ليكرت استفاده شد كه پايايي آن از طريق ضريب آلفاي كرونباخ(93/0) مورد آزمون قرار گرفت. براي روايي اين ابزار از آزمون بارتلت و تحليل عاملي تاييدي مرتبه اول استفاده شد كه مشخص شد پرسشنامه از روايي مناسب برخوردار است. يافته هاي اين پژوهش بيانگر اين است كه مشتريمداري بر مسئوليت اجتماعي شركت و همچنين كيفيت درك شده از خدمات، تاثيري معنادار و مثبت دارد. همينطور يافته ها نشان دادند كه مسئوليت اجتماعي شركت بر كيفيت درك شده خدمات از سوي مشتري، تاثير دارد، اما بر رضايت مشتري در سطح اطمينان 95 درصد، بيتاثير است. در آخر نتايج نشان دادند كه كيفيت درك شده از خدمات مي تواند بر رضايت مشتري تاثير مثبت و معنادار داشته باشد.
برای دریافت اصل مقاله اینجا کلیک کنید
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاعات magiran، تاریخ ، کد مطلب: 1563919: www.magiran.com