پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
امروزه، مفاهيمي مانند مسئوليت اجتماعي شركت، با رويكرد خلق ارزش مشترك، مي¬تواند علاوه بر ايجاد ارزش براي جامعه، براي سازمان نيز ارزش¬آفرين باشد و تمايز و مزيت رقابتي ايجاد كند. از اين رو سنجش ميزان تاثير اين مفاهيم در كنار مفاهيم ديگر، مانند مشتري¬مداري و كيفيت درك شده از خدمات، بر رضايت مشتري ضروري است. هدف از اين پژوهش، ارائه الگوي سنجش تاثير مشتري¬مداري، مسئوليت اجتماعي شركت و كيفيت درك شده بر رضايت مشتري است.

شعار سال: اين پژوهش به لحاظ هدف، پژوهشي كاربردي و از نظر ماهيت و روش جزء پژوهش هاي توصيفي-پيمايشي از نوع همبستگي است. جامعه آماري اين پژوهش را مشتريان شعب بانك پاسارگاد در شهر اصفهان تشكيل داده اند. بانك پاسارگاد به اين دليل انتخاب شده است كه در زمينه مسئوليت اجتماعي شركت، مانند ارائه طرح سپرده سبز فعال بوده است. شيوه نمونه­گيري به منظور گردآوري داده هاي مورد نياز در اين پژوهش به صورت خوشه اي و سپس تصادفي ساده است. به منظور گردآوري داده هاي پژوهش، از پرسشنامه اي با 32 سوال به صورت طيف پنج تايي ليكرت استفاده شد كه پايايي آن از طريق ضريب آلفاي كرونباخ(93/0) مورد آزمون قرار گرفت. براي روايي اين ابزار از آزمون بارتلت و تحليل عاملي تاييدي مرتبه اول استفاده شد كه مشخص شد پرسشنامه از روايي مناسب برخوردار است. يافته هاي اين پژوهش بيانگر اين است كه مشتري­مداري بر مسئوليت اجتماعي شركت و همچنين كيفيت درك شده از خدمات، تاثيري معنادار و مثبت دارد. همين­طور يافته ها نشان دادند كه مسئوليت اجتماعي شركت بر كيفيت درك شده خدمات از سوي مشتري، تاثير دارد، اما بر رضايت مشتري در سطح اطمينان 95 درصد، بي­تاثير است. در آخر نتايج نشان دادند كه كيفيت درك شده از خدمات مي تواند بر رضايت مشتري تاثير مثبت و معنادار داشته باشد.

برای دریافت اصل مقاله  اینجا کلیک کنید

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاعات magiran، تاریخ ، کد مطلب: 1563919: www.magiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین