پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۸۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
اسکناس بعنوان یک سند رسمی در کشور ما دارای دو امضا شامل وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی می باشد. در زیر نمونه امضاهای دکتر قاسمی ، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران(1368-1365) بر روی اسکناس های مشهور به سری هشت ، نه و ده ، آورده شده است .

شعار سال: آیا تا به حال به اسکناس هایی که با آنها خرید می کنید دقت کرده اید؟ همه اسکناس های رایج کشور دو امضا دارند یکی متعلق به وزیر اموراقتصاد و دارایی و دیگری رئیس کل بانک مرکزی که تمامی اسکناس ها از 10 تومانی تا 10 هزار تومانی ها را امضا کرده اند.اما سوال این است که چرا اسکناس ها را امضا می کنند؟

در گذشته، اسکناس های منتشرشده در بیشتر کشورها را حداقل یک نفر امضا می کرد. این شیوه مبتنی بر یک سنت قدیمی مقدم بر خلق اسکناس است که در آن سندی رسمی معادل با پول کاغذی امروز منتشر می شد و تعهدات مالی معینی را میان دو طرف مشخص می کرد. همچنین انتقال سند همراه با تعهد مالی را نیز به طرف سوم امکان پذیر می نمود.

در ادامه متن نمونه امضا دکتر مجید قاسمی بر روی اسکناس های رایج کشور آورده شده است .

نمونه اسکناس 100 ریالی




نمونه اسکناس 200 ریالی





نمونه اسکناس 500 ریالی





نمونه اسکناس 1000 ریالی



نمونه اسکناس 2000 ریالی

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ فروشگا کلکسیونر(دنیای اسکناس) و وبسایت فروشگاه تمبر ایران، تاریخ 13 اسفند 91، کد مطلب:: www.banknoteshop.blogfa.comوtamriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
1
خیلی ابتکار قشنگی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
امضاش همه امضا معناداریه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
جالبه بدونید که اسکناس های سری های مختلف با امضاهای مختلف در ایران قیمت می خورند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
1
چرا پانصد تومانی و هزار تومانی را نیاورده اید
مدیر پایگاه در دوره  رئیس کلی دکتر قاسمی، اسکناس های 500 تومانی و هزار تومانی چاپ نشده است. همچنین اسکناس های مبلغ بالاتر هم در کشور وجود نداشته است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین