پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استان عملیات اجرایی پارک مینیاتوری پل شاپوری خرم‌آباد آغاز شد.

شعار سال: با حضور استاندار لرستان، شهردار خرم‌آباد و جمعی از مسئولان استان عملیات اجرایی پارک مینیاتوری پل شاپوری خرم‌آباد با اعتباری بالغ بر۳۵ میلیارد برای طرح آغاز شد.

هوشنگ بازوند درحاشیه این مراسم با اشاره به اینکه لرستان دارای پل‌های تاریخی بسیاری است و به منظور معرفی هر چه بهتر این پل‌ها در پارک مینیاتوری هفت پل تاریخی استان در ابعاد کوچک‌تر شبیه‌سازی می‌شودگفت: پارک مینیاتوری پل شاپوری در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار احداث می‌شود که در فاز نخست آن یک دریاچه هشت و نیم هکتاری ایجاد می‌شود.

بازوند با تاکید بر اینکه برای احداث این پارک در سال جاری ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و در مجموع برای تکمیل این مجموعه که در چند فاز احداث می‌شود، حدود ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: با احداث این مجموعه دیوارکشی رودخانه خرم‌آباد به طول سه هزار و ۵۰۰ متر نیز توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود و در واقع نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها دارد.

بازوند با تاکید بر اینکه اجرای فاز دوم طرح نیازمند توافق با مالکان است و سال آینده با توجه به اعتبارات موجود، مذاکرات برای تملک مابقی اراضی پیگیری خواهد شدخاطرنشان کرد: تلاش می‌شود اعتبارات استانی مرمت در سال آینده به این پل اختصاص یابد و همچنین برای جذب ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال اعتبار ملی نیز برنامهریزی شده است.

استاندار لرستان به تملک اراضی موجود در محدوده پارک مینیاتوری اشاره کرد وافزود: پارک مینیاتوری پل شاپوری به نوعی قرینه پارک کیو است که در جنوب خرم‌آباد قرار دارد و با توجه به وجود اثر تاریخی پل شاپوری می‌تواند در جذب گردشگران بسیار موثر باشد.

بازوند تصریح کرد: خوشبختانه با مذاکرات صورت گرفته قسمتی از مشکل تملک اراضی حل شده است و در سال آینده نیز برای رفع تملک مابقی اراضی تلاش می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خیرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار 9آذر 1394 ،کد خبر 326586 www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین