پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت:‌بیش از 90 درصد مطالعات راهبردی منطقه ویژه اقتصادی نمین به اتمام رسیده و فاز نخست آن تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شعارسال: محمد شهباز علیزاده اظهار داشت: بیش از 90 درصد مطالعات راهبردی منطقه ویژه اقتصادی نمین به اتمام رسیده و فاز نخست آن تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: ما بلافاصله بعد از مراسم کلنگ‌زنی که توسط وزیر صنعت و معدن انجام شد اقدام به عقد قرارداد با شرکت مشاور برای مطالعات راهبردی منطقه ویژه اقتصادی کردیم که هم اکنون 5 تیم نقشه‌بردار در منطقه مستقر هستند و بعد از اتمام عملیات نقشه‌برداری عملیات آزمایش مکانیک خاک و سپس عملیات ساخت ساختمان مرکزی، گمرک، بانک‌ها، موسسات بیمه و انبارهای سرپوشیده مدرن و مجهز شروع خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: با توجه به وسعت بیش از 2 هزار و 55 هکتاری این منطقه شرکت مشاور موظف است سایت مربوطه را 100 هکتار به 100 هکتار پلان‌بندی کرده و ملزومات آن را پیش‌بینی کند.

شهباز علیزاده تصریح کرد:‌ فاز نخست سایت که متشکل از سردرها، ساختمان‌های اداری، بانک ها و گمرک و انبارهای شیک و استاندارد و راه ورودی است در صورت مساعدت هوا در مدت 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در فازهای بعدی واحد های تولیدی در ان مستقر خواهند شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین بیان کرد: 150 میلیارد تومان هزینه برای راه‌اندازی این منطقه پیش بینی شده که تاکنون بالغ بر 3 میلیارد تومان از جمله حقوق بهره‌بردار، شرکت مشاور و شرکت‌های ژئوفیزیک و نقشه بردار و حصارکشی هزینه شده است.

وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی یکی از بندهای مهمی که به شرکت مشاور تاکید کردیم مطالعات کامل ارزیابی اثرات زیست محیطی است که بعد از اتمام آن برای تائیدیه نهایی به سازمان محیط زیست ارایه خواهیم داد تا استقرار واحدهای تولیدی آسیبی به محیط زیست منطقه از جمله به جنگل فندقلو وارد نکند.

شهباز علیزاده با بیان اینکه هدف از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق مستعد ولی محروم است، افزود: نخستین قدم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کردن زمینه‌ای مناسب برای افزایش توان تولید داخلی، اشتغالزایی و توسعه صادرات است و این منطقه با توجه به ماهیت ذاتی خود می‌تواند نقش اساسی در توسعه پایدار استان اردبیل و رفع معضل بیکاری ایفا کرده و استان را در مسیر صنعتی شدن سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مزیت منطقه ویزه اقتصادی نمین نسبت به سایر مناطق مشابه چه در داخل کشور و چه در منطقه قفقاز ارزان و فراوان بودن محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: متاسفانه محصولات کشاورزی و دامی استان به صورت خام و با ارزش افزوده بسیار نازل به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود که استقرار صنایع تبدیلی و در این منطقه می‌تواند سود سرشاری را نصیب استان بکند و حتی با افزایش درآمد سرانه استان سبب رونق سایر بخش‌های اقتصادی اعم از بخش صنعت و خدمات شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین تصریح کرد: با همکاری سازمان صنعت و معدن 80 طرح پیش امکان سنجی شده که اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در آن لحاظ شده را در صورت تمایل در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم.

شهباز علیزاده از دیگر مزیت‌های این منطقه را نزدیکی آن به مرز دریایی و مجاورت آن با فرودگاه و جاده ترانزیتی دانست و بیان کرد: در انتقال سایر زیرساخت‌ها از قیبل گاز، آب، برق و جاده مشکل خاصی وجود ندارد.

وی از علاقه‌مندی شرکت‌های روسی برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خبر داد و گفت: اخیرا در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران که در جزیره کیش برگزار شده بود با چندین شرکت خارجی در راستای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی وارد مذاکره شدیم که آنها برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و تولید قطعات خودرو و صنایع تبدیلی ابراز علاقه کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 12 آذر 1394، کدمطلب: 932670، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین