پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰
وزیر ارتباطات از افتتاح فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات تا تیرماه و پیش از پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: سیاست دولت این است که محتوا و خدمات از این پس ثروت تلقی شوند.
شعار سال: محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: در دوره‌های قبل هیچ یک از مدیران و مسئولان و وزیران بنا نداشتند که کار شبکه ملی اطلاعات را انجام ندهند، بلکه قصد داشتند این شبکه راه‌اندازی شود و بسیار هم برای آن تلاش کردند، اما ما مفتخریم که شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم اجرایی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کار بسیار بزرگی بوده و دستاورد مجموعه خانواده حوزه آی‌سی‌تی است.

وی با بیان این که پیشتر درباره راه‌اندازی فاز 3 شبکه ملی اطلاعات در اردیبهشت و به مناسبت روز جهانی ارتباطات صحبت کرده بودم، گفت: البته با توجه به اینکه در زمان پیش رو عملاً یک ماه را به خاطر تغییر سال برای پیگیری امور دراختیار نداریم، تصور می‌کنم فاز 3 شبکه ملی اطلاعات که فاز بلوغ و رشد است، در تیرماه و پیش از پایان دولت یازدهم اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی انصافا به محلی برای کار کارشناسی تبدیل شده از تمام نیروهای کارشناسی در کشور استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: به عنوان یک مسئول و یک وزیر نمی‌توانم مسئولیتی درباره حفظ حریم خصوصی کسانی که از شبکه با سرور خارجی استفاده می‌کنند را بپذیرم و تضمین کنم، اما اگر سرور شبکه‌های مورد استفاده در ایران باشد می‌توانم امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران را تضمین کنم.

واعظی با اشاره به اشتغال‌های جدید در حوزه آی‌سی‌تی گفت: نمی‌شود تا یک گروه پا می‌گیرد، افرادی علیه آن تظاهرات کنند و خواستار بسته شدن آن شوند، زیرا نمی‌توانیم یک عده را بیکار کنیم که عده‌ای سر کار باشند، بلکه همه باید سر کار باشند.

واعظی ادامه داد: سیاست دولت، رئیس‌جمهوری و فضای مجازی این است که محتوا و خدمات از این پس در کشور ثروت تلقی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395، کد مطلب: 13951118000964، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین