پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استقبال مجلس از ارائه طرح و لایحه با موضوع کاهش خشونت علیه زنان ،گفت:اگر افراد قبل از ازدواج آموزش‌های لازم را در خصوص رفتار با یکدیگر و کنترل زبان بیاموزند خشونت ایجاد نمی‌شود.

شعار سال: امیر خجسته ظهر روز پنجشنبه در همایش "پایان خشونت علیه زنان و دختران" با بیان اینکه بحث خشونت امروز منفور بشریت است اظهار داشت: خشونت وجوه مختلفی دارد که می‌توان هر ناهنجاری اجتماعی را به نوعی خشونت قلمداد کرد.

وی افزود: امروز جهان و به‌ویژه منطقه خاورمیانه درگیر خشونت‌های سیاسی است که گروه‌های تکفیری چون داعش ایجاد کرده‌اند و این گروه تروریستی در خشونت‌های خود به زنان و کودکان نیز رحمی نمی‌کند و شدیدترین خشونت را علیه زنان و دختران اعمال می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صدام نیز در طول هشت سال جنگ تحمیلی بدترین خشونت‌ها را علیه مردم ایران انجام داد تصریح کرد: امروز تکفیری‌ها در عراق، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای اسلامی خشونت بسیار سنگینی را علیه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) اعمال کرده‌اند.

وی بیان کرد: هر طرح و لایحه‌ای را که کارشناسان درباره کاهش خشونت علیه زنان به مجلس ارائه کنند ما در کمیسیون امور داخلی و شوراها آن را به تصویب می‌رسانیم.

خجسته با بیان اینکه غرب هجمه‌های فرهنگی را در راستای تخریب و نابودی نهاد خانواده انجام می‌دهد عنوان کرد: یکی از این هجمه‌های فرهنگی از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد که آسیب‌های جدی به بنیان خانواده با ایجاد تغییر فرهنگی در خانواده‌ها وارد می‌کند.

وی گفت: فضای مجازی افکار جوانان و جامعه را مورد هدف قرار داده و مخدوش می‌کند و اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم شاهد افزایش آسیب‌های آن به جامعه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به دیدگاه اعراب جاهلی در زنده به گور کردن دختران اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام (ص) این نوع نگاه اعراب جاهلی را از بین برد و در واقع اسلام به زن جایگاه داد و بعد از اسلام جایگاه زن در جامعه متحول شد.

وی یکی از عوامل بروز خشونت در خانواده‌ها را عدم کنترل زبان دانست و تأکید کرد: اگر افراد قبل از ازدواج آموزش‌های لازم را در خصوص رفتار با یکدیگر و کنترل زبان بیاموزند خشونت ایجاد نمی‌شود و بعد از ازدواج نیز لازم است که زوجین جایگاه خود را حفظ کرده و به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.

خجسته الگوی زنان جامعه اسلامی را فاطمه زهرا (س) برشمرد و تصریح کرد: دخالت‌های بی‌جای اطرافیان و همچنین شکستن حرمت بین زوجین از عوامل مؤثر در ایجاد خشونت در خانواده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طلاق پیامدهای منفی بسیار زیادی دارد گفت: بخشی از زنان بعد از طلاق بی‌سرپرست شده و در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنيم، تاریخ انتشار 12 آذر 1394، کد مطلب: 933443: www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین