پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
خانه زیلوی سازمان جهاددانشگاهی یزد با همکاری اداره کل استاندارد استان، تهیه و تدوین استاندارد زیلو را انجام می دهد.
شعارسال: سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد در راستای اهداف مشخص شده در اساسنامه جهاد دانشگاهی مصوب 1359 و عمل به رسالت خود در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و نیز ارائه خدمات علمی و فنی در زمینه های مختلف، با درک نیاز موجود در مورد زیلو و سامان دهی به بازار نوپای این محصول برای اولین بار در کشور اقدام به تهیه و تدوین استاندارد برای زیلو کرده است.

در همین راستا اولین جلسه کمیسیون فنی استاندارد در محل سازمان جهاددانشگاهی استان با حضور کارشناسان سازمان استاندارد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و تعدادی از کارشناسان حوزه نساجی و اساتید هنر، صنایع دستی و نساجی از دانشگاه علم و هنر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار و در خصوص پیش نویس تهیه شده به اعلام نظر پرداختند.

تدوین استاندارد برای زیلو به عنوان یکی از قدیمی ترین صنایع دستی کشورمان که خاستگاه آن را به کویر یزد و شهرستان میبد نسبت داده اند، در کنار تلاش هایی که در سالیان اخیر در جهت احیا این هنر صنعت بی بدیل صورت گرفته است، امری لازم و ضروری به حساب می آید.

گفتنی است، در این جلسه اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند و مقرر شد پیشنویس اصلاح و تکمیل شده و در جلسه ی بعدی ارائه شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دنیای سفر، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395، کدخبر: 9669 ، www.donyayesafar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین