پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
منابع معارضان و گروه‌های مسلح در شمال سوریه می‌گویند، اختلافات داخلی همچنان ادامه دارد و فضای میان گروهک‌ها متشنج است. اختلاف میان «جبهة النصره» با دیگر گروههای وابسته به احرار الشام و ترکیه، روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

شعار سال: گروهی مسلح وابسته به ائتلاف جدید «هیئة تحریر الشام» روز سه‌شنبه به زور وارد بیمارستان دولتی شهر «معرة النعمان» در استان ادلب شد و شماری از نگهبانان آن را که عضو گروهک «احرار الشام» بودند، بازداشت کرد.

استان ادلب در سال 2014 و در پی توافق ترکیه، عربستان و قطر که هر یک حامی گروهی در شمال سوریه بودند و به تشکیل ائتلاف «جیش الفتح» منجر شد، سقوط کرد و هم‌اکنون این استان در اشغال این گروهک‌هایی است که اکنون دچار اختلاف شدید شده‌اند.

وبگاه خبری «الخطوة» وابسته به معارضان سوریه گزارش کرد که نیروهای هیئة تحریر الشام که اغلب نیروهای جبهة فتح الشام (جفش/ النصره سابق) هستند، این افراد را به اتهام قتل نیروهای وابسته به خود بازداشت کردند.

بعد از این حادثه، طبق توافقی میان دو سرکرده جبهة فتح الشام (النصره) و فیلق الشام (ابومصعب السوری و ابوصبحی) قرار شد که این بیمارستان وارد دایره اختلافات دو طرف نشود و همه مقرهای نظامی از بیمارستان دور شود و کسانی از بیمارستان حراست کنند که هیئت تحریر الشام (النصره) تعیین میکند و برای بررسی قتل‌های انجام شده کمیته‌ای «شرعی» تشکیل شود.

در همین ارتباط، شمال استان حماة نیز که در اشغال تروریست‌هاست، شاهد اختلافات داخلی شدید است.

وبگاه الخطوة گزارش داد که عناصر گروهک جندالاقصی در شمال حماة به حال آماده‌باش درآمده و ایست‌های بازرسی در مسیر خان شیخون به رکایا (در جنوب ادلب) ایجاد کرده‌اند.

این اقدام پس از آن رخ داده که جند الاقصی بر مقرهایی وابسته به گروهک «جیش النصر» در شهرک کفرزیتا در شمال حماة مسلط و عناصرش در شهر مستقر شدند و تعدادی از عناصر جیش النصر را باداشت و سلاح و تجهیزات آنان را مصادره کردند.

چندی پیش و در پی این اختلافات، گروهک‌هایی الحاق خود به «هیئت تحریر الشام» (النصره) را اعلام کرده‌اند که جدیدترینشان گروهک «لواء سرایا النصر» بود که در ریف جنوبی استان ادلب فعال است.

این گروهک پیشتر عضوی از فیلق الشام و «کتیبة انصار الشام» بود که در استان لاذقیه فعالیت می‌کردند.

همچنین گروهک «لواء سرایا النصر» نیز بعد از آنکه جندالاقصی مقرهای آن را در جنوب ادلب محاصره کرد، به هیئة فتح الشام پیوست تا جبهة فتح الشام (النصره) از آن حمایت کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 20 بهمن 95، کد مطلب: 13951120000580: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین