پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
مراسم افتتاحیه بهره‌برداری از قرق‌های اختصاصی با حضور احمد‌علی ‌کیخا، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران ستادی سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از مسئولان محلی در اداره کل محیط زیست یزد برگزار و مجوز سه قرق اختصاصی تحویل متقاضیان شد.
شعار سال: کیخا، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه به دستورالعمل نحوه واگذاری قرق اختصاصی و ضوابط بهره‌برداری از آنها اشاره کرد و اجرائی‌شدن این امر را تحولی در محیط زیست کشور دانست و افزود: اگر این طرح در گذشته اجرائی شده بود، امروزه این چالش‌ها در زمینه حیات وحش کشور وجود نداشت. وی بهادادن و عمل‌کردن به یک‌سری حرکت‌ها را که مبنای علمی و کارشناسی دارند و در تاریخ این مملکت نهادینه شده‌اند، راهی برای مقابله با این چالش‌های زیست‌محیطی عنوان کرد و گفت: قرق‌های اختصاصی می‌تواند شروع کار بزرگی در این زمینه در کشور باشد و اگر این پایلوت در استان یزد به خوبی اجرا شود، نتیجه آن می‌تواند در کشور گسترش پیدا کند. کیخا ابراز امیدواری کرد با رسمیت پیداکردن قرق‌های اختصاصی در کشور که به همت مدیران سازمان حفاظت محیط زیست، سایر دستگاه‌ها و استانداری‌ها و... صورت گرفت، در سال‌های آتی شاهد ملموس‌بودن نتایج این اقدامات برای همه ایران باشیم.

تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم گفت: بیش از ٧٠ درصد گونه‌های در معرض خطر انقراض در دنیا به وسیله بخش خصوصی حفاظت می‌شود و مردم، اشخاص حقیقی و حقوقی و مردم محلی برای حفظ حیات وحش تلاش می‌کنند. او به مدیران پیشنهاد داد مناطق شکارممنوع را که رشد جمعیتی نداشتند، وارد محدوده قرق‌های اختصاصی کنند و به کمک قرق‌بانان از این مناطق حفاظت شود. در ادامه این نشست سادات موسوی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد، به توضیحاتی درخصوص روند شکل‌گیری قرق‌های اختصاصی و چالش‌ها و مشکلات آن پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه قانون‌گذاری قرق‌های اختصاصی مربوط به سال ١٣٤٦ است ولی پس از گذشت ٥٠ سال این قانون احیا شد و با همت سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌های مربوطه به بهره‌برداری رسید و استان یزد اولین استانی است که به حوزه قرق‌های اختصاصی وارد شده و در برخی از این قرق‌ها صددرصد افزایش جمعیت حیات وحش را داشته‌ایم.

سیدحسینی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هم محیط زیست را اولین اولویت برنامه‌های پیشرفته کشورهای دنیا عنوان کرد و گفت اگر فکری به حال معادن در کشور نشود، چیزی از محیط زیست باقی نخواهد ماند و باید بین معادن و قرق‌ها یک پیوستگی ایجاد شود که اگر از جایی خسارت می‌خورد، جای دیگر آبادانی باشد. در این مراسم مجوز بهره‌برداری از علی‌آباد چهل‌گزی، قرق منصورآباد عربون یزد و قرق منصورآباد رفسنجان تحویل متقاضیان شد و لوح تقدیری با امضای معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد به دلیل همکاری و راهگشایی در روند تنظیم و تصویب ضوابط و مقررات و راه‌اندازی قرق‌های اختصاصی که برای نخستین بار در کشور می‌تواند گامی مؤثر و سازنده در مسیر حمایت از حیات‌وحش و طبیعت کشور باشد، تقدیم شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1395، کد مطلب: 40454، www.iana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
عرب ها می گیرند دیگه نه؟ خوب هم پول می دن دیگه نه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین