پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
فرماندار شهرضا با بیان اینکه از هرگونه طرحی که روستاییان این منطقه برای اشتغال‌زایی ارائه کنند حمایت می‌کنیم گفت: طرح‌های کارآفرینی در روستاهای شهرضا گسترش می‌یابد.
شعارسال: فرماندار شهرضا در مراسم افتتاح پروژه تأمین آب شرب روستای مهیار این شهرستان اظهار داشت: با وجود خشکسالی‌های سالیان اخیر در این منطقه چاه آب شرب روستاییان با مشلاتی مواجه شد که در نهایت با حفر چاه آبی به عمق 220 متر و نصب دستگاه آب شیرین کن در سال آینده، تلاش‌هایی برای رفع این معضل انجام شد.

محسن گلابی افزود: روستای مهیار در کنار جاده ترانزیت شمال- جنوب کشور قرار گرفته و علاوه بر آن وجود یک امامزاده در کنار آن، که موقعیت بسیار خوبی را برای اشتغال و کارآفرینی در این منطقه ایجاد کرده است.

فرماندار شهرضا گفت: بهترین موقعیت برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در کنار این روستا وجود دارد اما لازم است روستاییان با یک اراده جمعی و از طریق خودیاری در این زمینه اقدام کرده و در نهایت هم از ثمرات آن منتفع شوند.

وی با اشاره به احداث پایگاه امداد جاده‌ای و وجود کلانتری در جوار جاده سراسری روستای مهیار، بیان کرد: این روستا موقعیت قابل توجهی برای احداث استراحتگاه مسافرتی دارد.

گلابی اظهارداشت: با واگذاری کاروانسرای تاریخی مهیار، در ایام نوروز امسال غرفه‌هایی در آن ایجاد می‌شود که روستاییان این منطقه باید سهم قابل توجهی در آن داشته باشند.

وی تصریح کرد: از هرگونه طرحی که روستاییان این منطقه برای اشتغالزایی ارائه کنند حمایت می‌کنیم تا در آینده نزدیک شاهد رونق و توسعه اقتصادی این منطقه باشیم.

* استمرار شرایط خشکسالی سبب آبرسانی سیار به برخی از روستاها شد

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرضا نیز در ادامه این مراسم، بیان کرد: سیاست کلی وزارت نیرو در زمینه تأمین آب شرب در سه بخش تأمین آب مورد نیاز، توزیع عادلانه و مدیریت مصرف سازماندهی شده است.

اصغر قاسمی بیان کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با توجه به شرح وظایفی که در تأمین منابع آب روستایی دارند سیاست‌ها و دستورالعمل‌هایی را تدوین می‌کنند که اجرای آنها در نهایت منجر به تأمین و توزیع عادلانه آب در اینگونه مناطق می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین بخش‌های عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی مدیریت مصرف در راستای استمرار شرایط آبرسانی در مواقع بحرانی و کم آبی و نیز تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرضا با تأکید بر اینکه با توجه به ایجاد و استمرار شرایط خشکسالی، شهروندان از مصرف بی رویه آب اجتناب کنند، گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و آغاز زمان خانه تکانی، لازم است مشترکان به ویژه بانوان نظارت جدی بر شیوه و میزان مصرف آب را داشته باشند زیرا صرفه جویی در ایامی همچون نوروز، سبب می‌شود تا تابستانی آسوده‌تر را پشت سر بگذاریم و در فصل گرما با بحران بی آبی مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استمرار شرایط خشکسالی تعدادی از روستاهای شهرستان از جمله مهیار، مجتمع روستایی سولار و امین آباد با مشکل کم آبی مواجه شدند که با انجام عملیات آبرسانی سیار مشکل آنها برطرف شد.

قاسمی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه آبرسانی روستایی و اصلاح شبکه آبرسانی در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد و افزود: در این ایام بهره‌برداری از چاه آب شرب روستای مهیار آغاز شد.

وی گفت: با کاهش دبی آب در روستای مهیار، این منطقه در سال 94 با جیره‌بندی آب مواجه شد که متعاقب آن چند منطقه برای حفر چاه جدید جانمایی شد که در نهایت با تأیید یکی از محل‌ها در خردادماه امسال، عملیات حفاری این پروژه آغاز شد.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا بیان کرد: چاه آب شرب منطقه روستایی مهیار با بیش از 500 مشترک شبکه آب و فاضلاب روستایی، به عمق 220 متر و دبی18 لیتر بر ثانیه و با اختصاص اعتبار 4 میلیارد ریال شامل انجام همه مراحل پمپاژ، کلر زنی و محوطه سازی، ایجاد شده و در دهه فجر امسال در مدار شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: پیش از این آبرسانی در این روستا به صورت سیار انجام می‌شده که با ایجاد این پروژه این عملیات قطع می‌شود هر چند در صورت نیاز امکانات لازم برای آبرسانی سیار نیز وجود دارد.

قاسمی اظهارداشت: با توجه به وجود بیش از 600 مشترک شرکت آب و فاضلاب روستایی در مجتمع روستایی سولار، مطالعات اولیه برای حفر چاه در این منطقه انجام شد که در نهایت با حفر چاه جدید در کنار چاه کمکی روستای دهک موافقت شد.

وی تصریح کرد: قرارداد پیمان آغاز عملیات حفر چاه مجتمع روستایی سولار به ارزش 600 میلیون ریال، در حدود 17 روز قبل، منعقد شده است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رفع مشکل کم آبی روستای امین آباد، گفت: قرارداد آغاز عملیات حفاری چاه جدید در این منطقه با اختصاص اعتباری بیش از یک میلیارد ریال منعقد شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی توزیع عادلانه آب بین همه مناطق است، دبی‌های شبانه در مناطق روستایی براساس اولویت‌بندی پرت آب بررسی شد و در نهایت اصلاح شبکه‌های توزیع فرسوده در دستور کار شرکت قرار گرفت.

قاسمی تصریح کرد: اصلاح 5 کیلومتر از شبکه توزیع آب شرب روستای اسفرجان با اختصاص اعتباری بیش از 3 میلیارد ریال شروع شده که این پروژه تاکنون حدود 20 درصد پیشرفت عملیات اجرایی داشته است.

وی افزود: با توجه به وجود بیش از هزار 600 مشترک شرکت آب و فاضلاب روستایی در این منطقه اجرای این پروژه از جمله مهمترین اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا گفت: قرارداد اصلاح شبکه توزیع آب روستای وشاره با بیش از 250 خانوار مشترک، به طول 2.5 کیلومتر و به ارزش 2 میلیارد ریال منعقد شده که عملیات اجرایی آن در ایام الله دهه فجر امسال آغاز شد.

وی گفت: در حوزه مدیریت مصرف، این شرکت با شناسایی مشترکان پرمصرف و انشعابات غیر مجاز، از اسراف منابع آبی جلوگیری کرده اما اگر مشترکان تنها 10 درصد در منابع آب صرفه جویی کنند، بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه برطرف می شود.

قاسمی اظهارداشت: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف، نصب کنتورهای هوشمند در واحدهای صنعتی است که این کنتورها این قابلیت را دارد که با ارسال پیامک مسئولان ناظر را از میزان آب مصرفی با خبر و با تجاوز از سقف تعیین شده مصرف، آبدهی را قطع می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از طرحهایی که شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا در نظر دارد نصب دستگاه آب شیرین کن به روش RO در روستای مهیار است که مشترکان به دستگاه مراجعه و با استفاده از کارت خوانهایی، آب شرب مورد نیاز خود را برداشت کنند.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا با اشاره به اینکه در سرشماری نفوس و مسکن امسال تعداد خانوار روستای هوک این شهرستان از 20 خانوار بیشتر شده و بر اساس قوانین مشمول استفاده از خدمات شبکه توزیع آب شرب هستند، گفت: در این روستا یک حلقه چاه حفر شده اما بهره برداری از آن شامل نصب دستگاه پمپاژ و محوطه سازی نیازمند اختصاص اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 1321843 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین