پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طرح تحول سلامت چهره 40 بیمارستان فرسوده فارس را متحول کرد، گفت: با اجرای بسته خدمتی نوسازی و بازسازی سخت افزاری بیمارستان ها موسوم به بسته هتلینگ، بیمارستان های فرسوده و مستهلک جانی تازه یافتند و چرخه خدمات دراین بیمارستان ها به ویزه در مناطق محروم و دور افتاده وارد مرحله جدیدی شد.
شعارسال: دکتر محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه 980 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز بیمارستان ها و اجرای بسته خدماتی هتلینگ هزینه شده است، افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، 40 بیمارستان استان فارس تجهیزات تاسیساتی فرسوده داشتند و عدم وجود امکانات رفاهی مناسب خدمات دهی به شهروندان را با مشکل مواجه کرده بود اما پس از اجرای طرح تقریبا همه بیمارستان ها به تجهیزات مورد نیاز مجهز شدند .

وی به برخی از خدمات ارائه شده در قالب طرح تحول سلامت در بیمارستان های استان فارس اشاره کرد و گفت: رنگ آمیزی دیوارها و سقف اتاق های بیماران و راهروی بخش های بستری ، تعمیر یا تعویض درب های اتاق های بخش های بستری ، تعمیرات تخت بستری و میز بیمار،لاکر،برانکارد و ویلچرها ، تعمیر یا تعویض پرده های اتاق بیماران ، اصلاح روشنایی اتاق بیماران و راهروی بخش های بستری ، تعمیر یا تعویض کف پوش اتاق های بیماران و راهرو بخش های بستری ، تعمیر یا تعویض وسایل سرمایش،گرمایش محیطی اتاق بیماران تنها بخشی از عملیات عمرانی و بهسازی محیط های بیمارستانی دراستان فار س بوده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: 378 یخچال و 473 تلویزیون بین مراکز درمانی و بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت دراستان فارس توزیع شده که بیشتر این اقلام به بیمارستان های شهرستان ها و مناطق محروم تعلق گرفته است.

ایمانیه با بیان اینکه رضایتمندی بیماران در تمام دنیا در حوزه مراقبت های پزشکی اهمیت بسیار ویژه ای یافته است گفت: بیماران و همراهان، مشتریان اصلی و نهایی بیمارستان ها هستند و وظیفه اصلی ارائه دهندگان خدمت، برآوردن نیازهای واقعی و محسوس مشتریان است. رضایتمندی بیمار، متاثر از کیفیت، تنوع خدمات هتلینگ و رفتار کارکنان بیمارستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد : در کشور ما، حدود 83 درصد از خدمات بستری در بخش های دولتی ارائه می شود. در این راستا توجه مسئولان بر ضرورت سرآمد بودن بیمارستانها و مراکزدرمانی دولتی جلب شده است از این رو و در راستای شروع برنامه تحول نظام سلامت، این دانشگاه نیز با تبیین اهداف، استانداردسازی ارایه خدمات، تشکیل کمیته های ستادی و محیطی و پایش عملکرد کلیه مراکز، اقدامات خوب و موثری را در افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان ایجاد کرده است.

ایمانیه در ادامه به احداث کلینیک های تخصصی سلامت دراستان فارس اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی همزمان و احداث 15 مرکز کلینیک تخصصی در شیراز و شهرستانها با اعتباری افزون بر 280 میلیارد ریال در قالب طرح تحول سلامت انجام شده است، قبل از اجرای طرح تحول تنها 97 مطب پزشکی در شیراز و شهرستان ها فعالیت های کلینیکی انجام می دادند اما با اجرای طرح و ایجاد فضای کلینبکی به تعداد 179 مطب در شهرستانها و 47 مطب در شیراز تعداد مراکز مطب و کلینیک دراستان فارس به 323 مطب افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از توسعه و بهسازی اورژانس بیمارستانی در بیشتر مناطق استان فارس به عنوان محور دیگر فعالیت های طرح تحول سلامت یاد کرد و گفت: با جذب اعتباری افزون بر 160 میلیارد ریال توسعه اتفاقات و مراکز اورژانس بیمارستانهای نمازی، شهید رجایی، شهید فقیهی، شهید مطهری مرودشت، نورآباد و استاد محرری شیراز در دستور کار قرار گرفت و توسعه فضای اتفاقات این 6 بیمارستان به متراژ افزون بر هفت هزار و 500 متر مربع توسعه و 2 هزار و 660 مترمربع بهسازی انجام شده است.

وی ایجاد مراکز مراقبت های ویژه نوزادان و کودکان را نیز از دستاوردهای طرح تحول سلامت دانست و گفت: با افزایش 145 تخت مراقبت های ویژه در مراکز بیمارستانی استان، شمارتخت های مراقبت های ویژه نوزادان در فارس به بیش از 325 تخت رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 82421211 (5825369) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین