پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
تعداد چاه‌هاي مجاز و غيرمجاز كشور حدود ٧٥٠ هزار حلقه است و ٣٣٠ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور داريم.

شعار سال: تعداد چاه‌هاي مجاز و غيرمجاز كشور حدود ٧٥٠ هزار حلقه است و ٣٣٠ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور داريم. مديركل دفتر نظام‌هاي بهره‌برداري و حفاظت آب و آبفا گفت: برداشت از آب‌هاي زيرزميني توسط چاه‌ها حدود ۴۲ ميليارد مترمكعب است كه بنا داريم در برنامه ششم توسعه ۱۱ميليارد مترمكعب از برداشت آب‌هاي زيرزميني را كاهش دهيم تا پس از ۲۰ سال بتوانيم منابع آب زيرزميني را به حالت اوليه باز گردانيم.

جواد ميبدي با بيان اينكه بر اساس مصوبه شوراي عالي آب در سال گذشته، كل پتانسيل آب تجديدپذير منابع آب زيرزميني دشت‌هاي كشور مشخص شده، مجاز هستيم به ميزان ٣١ ميليارد مترمكعب از آن منابع آب زيرزميني برداشت كنيم. وي با توجه به حجم سالانه آن سد كه كميسيون تخصيص ميزان سهم مورد نياز شرب، كشاورزي، صنعت، خدمات و محيط زيست و تالاب‌ها را مشخص مي‌كند، افزود: متاسفانه ميزان برداشت ما از آب‌هاي زيرزميني توسط چاه‌ها، عملا حدود ٤٢ ميليارد مترمكعب است كه بنا داريم در برنامه ششم توسعه ١١ميليارد مترمكعب از برداشت آب‌هاي زيرزميني را كاهش دهيم تا پس از ٢٠ سال بتوانيم منابع آب زيرزميني را به حالت اوليه باز گردانيم.
وي با اشاره به اينكه تعداد چاه‌هاي مجاز و غيرمجاز كشور حدود ٧٥٠ هزار حلقه است و ٣٣٠ هزار حلقه چاه غيرمجاز در كشور داريم، گفت: حدود ٤٥٠ هزار حلقه از اين چاه‌ها، مجاز هستند. ميبدي اظهار داشت: حدود ١٠٣ هزار حلقه چاه غيرمجاز مربوط به قبل از سال ٨٥ و تصويب قانون تعيين تكليف چاه‌هاي غيرمجاز بوده كه قرار است براي اين تعداد چاه، پروانه برداشت به ميزان ٢٥ مترمكعب در شبانه روز (حدود نيم ليتر در ثانيه) براي مصارف گلخانه‌اي، صنعتي و غيره صادر شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایانا، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395، کدخبر: 40554، www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
یعنی حدود نصف چاه های کشور غیر مجاز هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین