پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
در حال حاضر 457 سازمان مردم نهاد در کردستان فعال بوده و 35 مورد نیز در مرحله اخذ مجوز هستند.
شعارسال:‌ جمال ارشدی، امروز(24 بهمن) در کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، با اشاره به اینکه سمن‌ها در کردستان در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخوردارند، اظهار کرد: در حال حاضر 457 سازمان مردم نهاد در کردستان فعال بوده و 35 مورد نیز در مرحله اخذ مجوز هستند.

وی افزود: از مجموع این سازمان‌ها، استانداری کردستان 94 سمن، فرمانداری 81 مورد، بهزیستی 102 مورد، تبلیغات اسلامی 87 مورد، ارشاد اسلامی 71 مورد، ورزش و جوانان 18 سمن، علوم پزشکی 2 و فرمانده انتظامی 5 سمن دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد: تا پایان سال 92 در استانداری 47 انجمن داشتیم که در حال حاضر به 175 مورد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تقویت سازمان‌های مردم نهاد در سال‌های اخیر، تصریح کرد: در گذشته پرونده‌های مربوط به سازمان‌های مردم نهاد به صورت کاغذی بود و نظام مند و تخصصی نبود که در این راستا سیستمی طراحی شد که در آن تمام اطلاعات و فعالیت سمن‌ها ثبت می‌شود.

ارشدی همچنین به تقسیم بندی این سازمان‌ها بر اساس فعالیت‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم تا انجمن‌ها را وارد کارگروه‌ها کنیم و در این راستا در حال حاضر هر کارگروهی در حوزه اجتماعی و فرهنگی تشکیل می‌شود، سمن‌ها در آن دخیل هستند.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری در خصوص سازمان‌های مردم نهاد، عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید به اصل خود بازگردند و بتوانند منابع اعتباری برای خود ایجاد کنند که از این طریق قدرت اجرایی سمن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اعلام کرد: معتقدیم زمان آن فرا رسیده که سمن‌ها وارد حوزه اجرایی شوند و برای این مهم تلاش می‌کنیم که از سال 93 تا کنون 278 درصد رشد داشته‌ایم.

وی در ادامه، وجود سمن‌ها را لازمه جامعه مدنی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم جامعه رشد کند، باید به کار و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اهمیت داده شود و آنها را تقویت کرد.

ارشدی اعلام کرد: نگرش ما در خصوص سازمان‌های مردم نهاد، نگرش اشتغال محور، تقویت و گسترش سازمان‌های مردم نهاد است زیرا در بسیاری از زمینه‌ها نقش کلیدی دارند.

وی از ساماندهی سازمان‌های خیریه خبر داد و گفت: تمام اختیارات این ساماندهی را بر عهده خانه خیرین گذاشتیم و در آن هیچ دخالتی نداشته‌ایم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان ادامه داد: در زمینه توانمندسازی زنان نیز وارد شدیم که از سال گذشته تا کنون 17 طرح در این راستا در زمینه‌های طلاق، اعتیاد، مسائل اخلاقی و ... در شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، قروه و دهگلان انجام شده است.

وی اعلام کرد: هر یک از سازمان‌های مردم نهاد در زمینه آسیب‌های اجتماعی طرحی داشته باشند، دفتر امور اجتماعی استانداری آمادگی حمایت از آن را دارد.

ارشدی خاطرنشان کرد: نیازسنجی از زنان حاشیه شهرها صورت گرفت و آموزش‌های لازم به صورت رایگان و با ارائه گواهی کار به آنان ارائه شد و صندوق کارآفرینی امید نیز آنها را تحت پوشش قرار داده است که تاکنون از این طریق 27 نفر وارد بازار کار شده‌اند و این پتانسیل در سمن‌های ما برای توانمندسازی زنان وجود دارد.

وی در پایان بر جذب افراد معتمد در سمن‌ها تاکید کرد و یادآور شد: حضور این افراد موجب ایجاد اعتماد و چرخش نخبگی در سمن‌ها می‌شود که لازمه شایسته سالاری است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 95112416790، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین