پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: شهر راشکک، نمونه‌ای از شهرهای پویای سیستان در گذشته بوده است.
شعارسال: دکتر ابراهیم زاده افزود: این شهر در بخش جنوبی سیستان فعلی وجود داشته و ظاهرا پس از خرابی شهر سیستان که همان زاهدان است، ساخته شده است. راشکک در دوره فعالیت خود مهمترین شهر مرکزی سیستان بوده است.

به گفته وی از طرفی دیگر این شهر در زمان خود به لحاظ کارکردهای شهری توسعه یافته بوده است و مردم آن علاوه بر فعالیت‌های خدماتی تجاری به ساختن ابزار آلات کمر خنجر، کمر شمشیر و زین و نقره مشغول بوده اند.

وی در ادامه بیان کرد: زندگی در سیستان در سراسر تاریخ چندین هزار ساله‌اش به رودخانه هیرمند بستگی داشته است. کهن ترین نمونه های حیات بشری و مدنیت و شهرنشینی را یکجا می توان در کنار دلتاهای کهن هیرمند در سیستان دید. از دیگر شهرهای تاریخی سیستان که در گذشته فعال بوده اند می‌توان به جاروتک در ناحیه رامرود و ترفون نیز اشاره کرد.

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شهر "ترفون" در ناحیه جنوب و جنوب شرقی سیستان امروزی قرار داشته که در همین اواخر ویران شده و در زمان خود به عنوان قلعه‌ای مهم در سیستان تلقی می‌شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 95112416680، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین