پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی بسیاری در استان اصفهان تعطیل شده‌ و بنگاه‌هایی هم که در حال فعالیت هستند، در آینده با خطر ورشکستگی مواجه می‌شوند.
شعارسال: مصطفی روناسی در همایش تحلیل اقتصادی ایران و جهان در سال 96 اظهار کرد: برای تعدادی از بنگاه‌هایی که در حال کار کردن با کمتر از ظرفیت هستند آینده‌ای خوبی را نمی‌توان متصور بود، از سوی دیگر تعدادی از بنگاه‌ها نیز شرایط مطلوبی دارند که امیدواریم وضعیت اقتصادی‌ آنها بهتر شود.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز و تورم بر بنگاه‌های اقتصادی کشور اثرات منفی دارد، ادامه داد: متاسفانه دولت یازدهم نیز همانند دولت‌های دیگر تسعیر نرخ ارز را اجرا نکرده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن فاجعه ‌بارتر است، گفت: افزایش مالیات طی سه سال گذشته در استان اصفهان با شیب تند افزایشی مواجه بوده، از سوی دیگر شاهد کاهش سهم پرداختی مالیات اصناف در این سال‌ها بوده‌ایم.

روناسی تصریح کرد: در گذشته بخش عمده‌ای از مالیات استان را صنایع بزرگ پرداخت می‌کردند که با توجه به کاهش سوددهی پرداخت مالیات این بخش نیز کاهش یافته است، هم‌چنین در سال 92 سود دهی بنگاه‌ها 64 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که این رقم در سال 94 به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی یکی از دلایل رشد حدود دو برابری پرداخت مالیات در سه سال گذشته در اصفهان بوده است، گفت: در سه سال گذشته عمده فشارهای مالیاتی بر بنگاه‌های اقتصادی کوچک، متوسط و تولیدی‌ها بوده و آنها را فلج کرده و با فشارهای وارده در سال 96 نیز افزایش مالیات استان اصفهان حدود 4 درصد است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ایران دو بازار تاریخی عمان و سوریه را برای صادرات دارد، تصریح کرد: باید بنگاه‌های تولیدی صادرات را از عمان، سوریه و کشورهای همسایه آغاز کنند و در صورت موفقیت به سراغ بازارهای دیگر بروند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 95112416574، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین