پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
امیر هلاکویی ، با اشاره به مزیت مهم قفسه‌باز بودن کتابخانه‌های نهادی کشور و از جمله اصفهان اظهار داشت: سیستم رده بندی کتاب و چینش کتابخانه ما بر اساس سیستم دیویی و شامل ۱۰ رده اصلی کلیات فلسفه، روانشناسی، دین، اجتماع، زبان، علوم، فنون، سرگرمی و ورزش، ادبیات و جغرافیا است.
شعارسال: وی با بیان اینکه در برخی کتابخانه‌ها نیز از رده بندی کنگره‌ای استفاده می‌شود، افزود: نرم افزار جامع کتابخانه‌های نهادی امکان جست و جوی کتاب را در تمام کتابخانه‌های عمومی کشور فراهم ساخته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه عضویت در کتابخانه‌های نهادی استان اصفهان سراسری است، تاکید کرد: زمانی که فردی در یک کتابخانه عضو شود همزمان می‌تواند از کتاب‌های یک هزار و ۲۰۰ کتابخانه در سرتاسر کشور بهره‌مند شود.

* مزیت‌ کتابخانه‌های قفسه‌باز در کتابخانه‌های نهادی

وی با بیان اینکه عضویت، امانت و تمدید کتاب از طریق نرم افزار سیستم مدیریت کتابخانه‌های به شکل قفسه باز دارای مزیت‌های مختلفی است، ابراز داشت: در این سیستم زمانی که فردی وارد قفسه کتابخانه‌ها شود در وهله اول با رده بندی کتاب‌ها آشنا شود.

هلاکویی تصریح کرد: از سویی زمانی که فرد در مواجهه رودرو با کتاب‌ها قرار می‌گیرد در علاقه‌مندی وی به کتاب‌خوانی بسیار موثر است چراکه گاه فردی قصد دارد یک کتاب انتخاب کند اما در نهایت پنج کتاب را برمی‌گزیند.

وی اضافه کرد: از دیدگاه ما کتابدار باید مشاور امین باشد و بر این اساس سیستم قفسه باز این مزیت را دارد که مخاطبان می‌توانند سوالات خود را در ارتباط محتوا و انتخاب کتاب با کتابدار در میان بگذارد.

* جذب مردم به کتابخانه‌ها با عضویت رایگان در روزهای خاص

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه با اجرای سیستم قفسه باز تاکنون حدود ۳۰ هزار جلد کتاب اهدایی داشته‌ایم، تصریح کرد: اهدای کتاب در قالب نذر کتاب به اندازه‌ای زیاد است که اگر کتابی بر حسب اتفاق از قفسه ها مفقود شود جبران آن را خواهد کرد ضمن اینکه مطالعه کتاب از دیدگاه ما در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

وی با اشاره به تغییر سیستم عضویت کتابخانه‌های نهادی نسبت به دیگر کتابخانه‌ها گفت: پیش از این شرایط عضویت بسیار سخت و نیازمند معرفی نامه و ضامن بود و این در حالی است که اکنون تنها کارت ملی و یک عکس برای عضویت کافی است و حتی در کتابخانه‌ها وب کم نیز وجود دارد.

هلاکویی اظهار داشت: در روزهای خاص از سال از جمله هفته کتاب و هفته وحدت کتابخانه‌های نهادی اقدام به عضویت رایگان می‌کنند که در جذب مردم به کتابخانه‌ها بسیار موثر بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کدخبر: 3905908 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین