پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی و داشتن عزم جدی در ریشه کن شدن این معضل است و در این میان تهیه گزارشی از اعتیاد در مدارس استان ضروری است.
شعارسال: فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل استانداری برگزار شد گفت: اعتیاد از بلایای خانمان سوزی است که بسیاری از آسیب های اجتماعی را در پی دارد و مبارزه با آن درواقع کمک به کاهش آسیب های دیگر اجتماعی است.

وی افزود: در ساماندهی و مدیریت مسائل فرهنگی و اجتماعی بویژه مشکلاتی مانند طلاق، اعتیاد، قاچاق مواد مخدرو انواع بزه کاری ها باید دانشگاه ها ومراکز علمی وتحقیقاتی فعال عمل کنند ودراین راه استفاده از توانمندی و ظرفیت مراکز علمی در پیشگیری ومقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است.

وی افزود: گردش مالی در قاچاق مواد مخدر بسیار بالاست به همین دلیل افراد زیادی را وسوسه می کند لذا باید تلاش کنیم این بازار پرسود برای قاچاقچیان، غیراقتصادی و با ریسک بالا باشد تا شاهد افزایش فعالیت قاچاقچیان نباشیم.

استاندار با تاکید بر لزوم مبارزه قاطع با قاچاقچیان از سوی دستگاه قضایی و انتظامی یادآورشد: در مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید ریشه های قاچاق شناسایی شود و در برخورد و مقابله با این عوامل با جدیت و قاطعیت وارد کار شویم.

همتی بااشاره به ضرورت فرهنگ سازی درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: فرهنگ سازی وآگاهی بخشی عمومی با هدف اشنا کردن مردم با آثار مخرب این پدیده شوم باید به طور مرتب و مستمر در دستور کار قرار گیرد و دستگاه های فرهنگی بویژه صدا و سیما، رسانه ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش موثر خود را در این حوزه ایفا کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی در مبارزه بامواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد مسئول هستند و باید همه امکانات و تجهیزات خود را وارد کار کنند تا سرتعر به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند به نیازها و دغدغه های ستاد مبارزه با مواد مخدر پاسخ دهند و با بسیج امکانات خود در پیشگیری، مبارزه و درمان معتادین با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همکاری کنند.

استاندار گفت: آموزش و پرورش موظف است در جلسه آینده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آمار دقیقی از دانش آموزان مبتلا به اعتیاد در سطوح مختلف به همراه راهکارها را ارائه کند تا برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم در این خصوص صورت گیرد.

همتی اضافه کرد: تعداد معتادین کارتن خواب استان ۱۳۸ نفر بودند که از این تعداد ۳۸ نفر نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی اظهارداشت: اعتیاد یک آسیب خاموش با اثار مخرب بسیار بالاست و باید با مراکزی که در کنار فعالیت های خود به توزیع مواد مخدر و اقلام آسیب زای دیگر اقدام می کنند به شدت برخورد کرد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دبیر، مسئولین کمیته ها و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کدخبر: 3905885 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین