پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه های پیشبرنده های دریایی باید از انرژی هسته ای استفاده کنیم و به سمت کاهش عوارض زیست محیطی برویم.

شعارسال: سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در همایش پیشرانه های دریایی رونمایی از موتور بنزینی برون نصب دریایی توس که در هتل المپیک تهران برگزار شد با طرح این سوال که چه دلایلی منجر به این شده که بعد از ۳۸ سال هنوز در بسیاری از زمینه های به حد مطلوب نرسیده ایم؟ اظهارداشت: اولین عامل عزم و اراده است. ایده های بلند را می توان بیان کرد اما اگر حرکت نکرد انتظاری برای دستیابی به هدف نمی توان داشت.

وی گفت: اهداف روشن و قابل سنجش دومین عامل است. اگر در بحث پیشران ها می خواهیم در جهان جایگاهی داشته باشیم که در بیان دلنشین است، باید بگوییم تا چه زمان و به چه چیزی می خواهیم دست پیدا کنیم. در هر حوزه ای، اهداف روشن و قابل سنجش باید تعریف کنیم.

دهقان افزود: هر کار، فعل و دانشی الزامات خاص خود را می طلبد که این عامل سوم است. نمی شود حوزه علم مکانیک را با شیمی یکی دانست.

وزیر دفاع گفت: فرایندهایی که برای طراحی و تولید بکار می گیریم باید تناسب با حوزه ای که بکار گرفته می شود باشد. باید قادر باشیم مراحل مختلف را شناسایی و مدیریت کنیم. ما باید قادر به شناسایی نیاز، ترسیم اهداف روشن و اعمال مدیریت سیستم باشیم.

دهقان افزود: غلبه احساس بر عقلانیت، دلیل دست نیافتن به تمامی اهداف است. اشتهای فراوان و عجله زیاد برای تامین نیاز نیز عامل دیگر است.

وزیر دفاع انطباق وضع موجود با آنچه می خواهیم را عامل مهم دیگر عنوان کرد و گفت: ما تا ظرفیت پذیرش در درون خود ایجاد نکنیم دریافت هرنوع فناوری موضوع ابتری خواهد بود. کپی سازی بومی سازی نیست؛ حتی مهندسی معکوس بومی سازی نیست.

وی گفت: بیش از 12 سال است می خواهیم کشتی کانتینربر بسازیم وقتی نمی شود میرویم از کره جنوبی می خریم و این سیکل را تکرار می کنیم.

دهقان گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم راهبردی طراحی کردند و گفتند گلوگاههای اقتصادی و تجاری در دریاها باید در دست آنها باشد. کمترین توسعه را در صنایع دریایی داریم. فقیرترترین بخش های کشور ما در جنوب کشور و در همسایگی دریا است. چرا باید اینطور باشد. این ورق باید بازگردد.

وزیر دفاع تصریح کرد: با توجه به قابلیت هایی داریم باید مسائل خود را خوب طراحی کرده و پیش ببریم. در حوزه های پیشبرنده های دریایی باید از انرژی هسته ای استفاده کنیم و به سمت کاهش عوارض زیست محیطی برویم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26بهمن1395، کدخبر: 3906805: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین