پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازسازی خوزستان پس از جنگ پایان نیافته است، گفت: شهرهای استان بر خلاف توسعه عمل کرده‌اند و ضعف مدیریت و مدیران غیر بومی خوزستان را به نابودی کشاند.
شعار سال: هدایت‌الله خادمی در ایذه با بیان اینکه در خوزستان نسبت به برخی از استان‌ها نگاه‌ها متفاوت شده و توجهی وجود ندارد، اظهار کرد: مشکل خوزستان این است که در آن هشت سال جنگ تحمیلی وجود داشت در این مدت هر روز شاهد تخریب استان بوده‌ایم و از این رو امکانات و زیرساخت‌های آن از بین رفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعد از جنگ هم بیشتر منابع با ارز هفت دلار به استان‌های دیگر منتقل شد افزود: فقط یک نام به عنوان بازسازی خوزستان باقی ماند و از نظر ما بازسازی خوزستان پس از جنگ پایان نیافته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مهاجرت زیاد، از بین رفتن نخل‌ها، از بین رفتن منابع طبیعی، خشک شدن هورالعظیم و هویزه و احداث سد گتوند و در پی آن شور شدن آب باعث از بین رفتن کشاورزی استان شده است.

*پول اقتصاد خوزستان به استان‌های دیگر می‌رود/ مدیریت لایق در خوزستان وجود نداشته است

خادمی با بیان اینکه همه دردها دست به دست هم داد تا مشکلات خوزستان چند برابر شود، تصریح کرد: تاکنون سرمایه‌گذاری درست و حسابی در خوزستان نشده است، همه منابع و پول نفت و برق تولیدی استان به استان‌های دیگر منتقل شد و اکثر شهرهای استان به جز یک شهر بر خلاف توسعه عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مدیریت صحیح و لایق به استان خوزستان نیامده است خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات خوزستان این است که مدیران آن افراد ضعیف هستند.

خادمی با بیان اینکه عقب‌ماندگی خوزستان و ضعیف بودن مدیران دلایل مختلفی دارد گفت: دلایل مختلف که شاید ما نمایندگان بخشی از آن باشیم که انتظار کار از این مدیران ضعیف انتخابی را نداریم و شاید هم نمی‌توانیم امکانات و از طریق مذاکرات و لابی در مجلس به دست آوریم.

وی ادامه داد: آدم‌های ضعیف را برای مدیریت استان می‌گذاریم و این مشکلات ایجاد می‌شود و این افراد فقط می‌خواهند صبح را به شب برسانند، نه اینکه در جهت جذب امکانات حرکت کنند و حق مردم استان را بگیرند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برخی از استان‌ها نظاره می‌کنیم اکثر کاندیداها و اعضای شورای شهر دکترای شهرسازی و رشته‌های مربوطه با توسعه شهری هستند و این در حالی‌است که در شوراهای شهری خوزستان افرادی وجود دارند که گاه برخی از آنها به دنبال منافع عمومی شهر نیستند و از این‌گونه است ما نمی‌توانیم امکانات را از مرکز بگیریم و توسعه داشته باشیم.

*دولت بودجه خوزستان را نمی‌دهد؛ چگونه توسعه پیدا کنیم؟! / نگاه دولت‌ها به خوزستان کم بوده است

وی با بیان اینکه دولت بودجه خوزستان را نمی‌دهد عنوان کرد: هم اکنون بودجه سال 95 خوزستان پرداخت نشده و هیچ پرداختی برای شهرهای ایذه و باغملک به حساب صورت نگرفته است.

خادمی با بیان اینکه حتما بودجه سال‌جاری برای دیگر شهرهای استان نیز پرداخت نشده است ادامه داد: به پایان سال رسیدیم و نمی‌دانم با نداشتن بودجه و اعتبارات چطور می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم؟!

وی گفت: اکنون برای پروژه انتقال آب در بهشت آباد و انتقال آب از سرشاخه‌های کارون 20 هزار میلیارد بودجه تخصیص شد ولی برای انتقال آب شرب از چند کیلومتری شهر ایذه بین منطقه که روزانه چندین ساعت قطعی آب و تشنگی دارد هنوز بودجه تخصیص نشده و باید به فاینانس برویم و این در حالی است که به صورت احتمال جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته باشیم.

خادمی با بیان اینکه نگاه دولت‌ها به خوزستان کم شده و این‌هم به دلیل ضعف مدیریتی استان است خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان قوی داشته باشیم می‌توانیم پیشرفت خوبی در استان حس کنیم ولی متاسفانه مدیران ما توان رایزنی با مرکز را ندارند.

وی اضافه کرد: مدیریت برق و آب استان از افرادی هستند که فقط به فکر روز کردن شب هستند و از طرف دیگر صنایع بزرگ استان در دست افراد غیر بومی و غیر دلسوز است و این مساله پیشرفتی ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: صنعت فولادی که نخستین بار گروه ملی صنعتی فولاد ایران لوله بدون درز در خاورمیانه را تولید و صادر کرد اکنون در دست مدیرانی غیر بومی است که ما در استان خود افراد توانمندتر از آنها داریم و وجود آنها در این جایگاه جای سوال دارد.

*مدیران غیر بومی گاها در جهت تضعیف خوزستان به سود استان خود عمل کرده‌اند

وی با بیان اینکه برخی از این مدیران غیربومی خوزستان نه تنها دلسوز این استان نیستند بلکه به دنبال انتقال مصوبه‌های خوزستان به استان خود هستند گفت:‌ آنها با افزایش دادن مشکلات شرکت و نهاد خود به دنبال ناکارآمد نشان دادن خوزستان در این بخش و انتقال صنایع جدید خوزستان به استان خود در جهت توسعه و اشتغال هستند.

خادمی با تاکید بر اینکه ما مشکلاتمان اساسی است اظهار کرد: دولت‌ها هیچ نگاهی به استان خوزستان نداشته و ندارند که آن هم از ضعف مدیریتی موجود در خوزستان است.

وی ادامه داد: ‌برخی از مسؤولان ما در استان به جای اینکه خودشان را نوکر و خادم مردم بداند، توان هیچ‌گونه ارتباط و رایزنی با مسؤولان کشوری و مافوق خود را ندارند تا حق این مردم بگیرند.

*برخی از مسؤولان ضربه‌گیر دولت هستند

خادمی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسؤولان استان نقش ضربه‌گیر دولتمردان شده‌اند و به دنبال توجیه کردن کار دولتمردانی هستند که هیچ اهمیتی را به خوزستان نمی‌دهند و به دنبال گروه بازی و جناح بازی هستند.

وی تاکید کرد: کسی که کیفیت داشته باشد در راهروهای مجلس برای مدیرعامل و مدیرکل شدن امضاء جمع نمی‌کند، تقصیر خودمان است و خروجی مردم خوزستان با توجه به عدم مطالبه‌گری در کارها این مدیران و مسؤولان ناتوان هستند.

خادمی با بیان اینکه اگر نمی‌توانیم امکانات بگیریم و دولت‌ها هم توجه به خوزستان ندارند، نتیجه ناتوانی و عملکرد ما است خاطرنشان کرد: وقتی حاضر نمی‌شویم از منافع شخصی برای نتیجه گرفتن منافع استان بگذریم باید به این مشکلات دچار باشیم.

وی با اشاره به اینکه طرح بهشت‌آباد و انتقال آب کارون استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را به کویر شدن و نابودی خواهد کشاند، اضافه کرد: چندین بار در رابطه با این مشکل در مجلس تذکر داده شد و به نتیجه‌هایی نیز گرفته شد.

خادمی با بیان اینکه سازمان محیط‌ زیست کاره‌ای نیست، خانم ابتکار هم نمی‌تواند خارج از دولت سخن بگوید چون زیرمجموعه دولت است عنوان کرد: سازمان محیط‌ زیست چون مستقل نیست نمی‌تواند کاری به جز خواسته دولت انجام دهد؛ چنین نهادی باید مستقل باشد تا اگر حرف و نظریه‌ای در جهت منافع ملی داشت از ترس منافع حزبی از آن سر نزند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کد مطلب: 13951126000755، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
متاسفانه در حوزه محیط زیست هم مسائل سیاسی شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین