پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مشکلات ایجاد شده در روز شنبه در استان خوزستان در پی قطع برق و آب گفت: قطعی برق در روز شنبه موجب شد که در برخی درمانگاه‌های تخصصی از اول صبح پذیرش بیمار انجام نشود.
شعارسال: دکتر مهران ورناصری، با بیان این‌که در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه جندی شاپور دیزل‌ ژنراتور و امکانات آب و برق اضطراری وجود دارد، اظهار کرد:‌ با تمهیدات انجام شده خوشبختانه روز شنبه(23 بهمن ماه) قطعی برق موجب نشد که در هیچ کدام از بیمارستان‌ها مشکل جدی ایجاد شود. همچنین تانکرهای ذخیره آب بیمارستان‌ها جوابگوی نیازهای آبی بیمارستان در زمان قطعی برق و آب بود.

وی افزود:‌ با این وجود قطعی برق در روز شنبه موجب شد که از اول صبح تا حدود ساعت 14 در یک یا دو درمانگاه تخصصی از جمله درمانگاه تخصصی گلستان اهواز پذیرش بیمار انجام نشود اما از ساعت 14 با وصل شدن برق، مجددا این درمانگاه‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد:‌ قطعی برق در روز شنبه در بخش درمان مشکل جدی ایجاد نکرد اما بیشترین مشکل در سیستم‌های اداری جهت صدور پروانه پزشکی و غیره بود که در این روز، سیستم اداری بیمارستان‌ها و مراکز ما به کل تعطیل شد.

ورناصری بیان کرد:‌ با وجود این‌که بحران ایجاد شده در روز شنبه در بخش درمان به خوبی کنترل شد اما قطعی برق طولانی‌مدت و بیش از 24 ساعت قطعا برای بخش درمان خطرناک خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ هر چند با تمهیدات انجام شده و تجهیز بیمارستان‌ها به دیزل ژنراتور و تانکرهای ذخیره آب، آمادگی لازم برای مقابله با این بحران‌ها وجود دارد اما بحران‌های این‌چنین مانند روز شنبه موجب می‌شود تمرکز ما از بخش درمان به بحث تامین آب و برق معطوف شود و این موضوع خطرناک است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر قطعی برق بیش از 24 ساعت طول بکشد، ممکن است در بخش درمان نیم پاسخگو باشیم. هر چند سال‌ها است که در بیمارستان‌های استان خوزستان برای بحث برق و آب اضطراری تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌ایم اما واقعا قطعی برق طولانی‌مدت برای بخش درمان می‌تواند خطرناک باشد.

وی افزود: همچنین ‌براثر پدیده گرد و غبار در روز پنج‌شنبه هفته گذشته در اهواز مراجعاتی به بیمارستان‌ها داشتیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کدخبر: 95112618552، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین