پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
هیرویوکی تاکئوچی مدیر برنامه‌ریزی دفتر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ایران و هیرویوکی تاناکا معاون دفتر جایکا به همراه معاونین و کارشناسان حوزه ریاست و روابط عمومی و امور آب، کشاورزی و منابع‌طبیعی سازمان برنامه و بودجه کشور با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در خصوص گسترش ارتباطات فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.
شعارسال: هیرویوکی تاکئوچی مدیر برنامه‌ریزی دفتر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ایران در سخنانی ضمن تشکر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور از فعالیت‌های جایکا در ایران، به معرفی اقدامات داوطبانه جایکا در جهان علاوه بر مباحث فنی پرداخت و گفت: امیدواریم همکاری‌های ما با ایران در سایر زمینه‌ها هم گسترش یابد.

وی از انتخاب شهر رشت جهت احداث باغ ژاپنی خبر داد و افزود: یکی از فعالیت‌های داوطلبانه جایکا احداث باغ ژاپنی در نقاط مختلف جهان به منظور گسترش ارتباطات فرهنگی با کشورهاست.

در ادامه هیرویوکی تاناکا معاون دفتر جایکا گزارشی از اقدامات داوطلبانه جایکا در نقاط مختلف جهان ارائه داد و گفت: جایکا با سابقه 50 ساله با اعزام حدود 30 هزار نفر کارشناس به 96 کشور مشغول انجام اینگونه پروژه‌ها می‌باشد.

تاناکا به تفاوت‌های همکاری‌های داوطلبانه با همکاری‌های فنی اشاره کرد و اظهار داشت: در اینگونه همکاری‌ها سعی در انتقال دانش و تجربه‌های خود به جهان هستیم.

وی مردمان ایران را مردمان با فرهنگ غنی برشمرد و گفت: همانگونه که در اعزام کارشناسان در مباحث فنی تبادل دانش و تکنولوژی مهم است در مباحث داوطلبانه تبادل فرهنگی دارای اهمیت می‌باشد. از اینرو با مطالعات انجام شده شهر رشت را به لحاظ شباهت و قرابت‌های آب و هوایی به منظور تحقق پروژه باغ ژاپنی در ایران انتخاب کردیم.

تاناکا افزود: دواطلبان به دو گروه زیر 40 سال و بالای 40 سال تقسیم می‌شوند. از آنجایی که کارشناسان بالای 40 سال دارای تجربه بیشتری هستند در مرحله اول این گروه را برای اعزام به ایران در نظر گرفتیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم شرایط تحقق این پروژه فراهم شود.

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان به سفر اخیر هیئت اعزامی گیلان به ژاپن اشاره کرد و گفت: حتی پیش از سفر در راستای تحقق یکی از شعار دولت محترم مبنی بر تعامل با جهان، علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف از جمله ژاپن بودیم.

کیوان محمّدی از سابقه همکاری ایران و ژاپن از قرن 18 میلادی تاکنون سخن گفت و ادامه داد: فکر می‌کنم هیچ عامل تهدیدی‌کننده بین‌المللی برای ادامه این علاقه‌مندی و همکاری وجود نداشته باشد. خصوصاً آنکه گیلان و ژاپن شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. زندگی انسان‌های تحث تأثیر عناصر اکولوژیک مانند کوه و جنگل و دریا است. محصولاتی مانند برنج و چای که در گیلان کشت می‌شود هم شباهت‌های بسیاری با کشت محصولات در ژاپن دارد.

وی با استقبال از طرح احداث باغ ژاپنی در گیلان گفت: ایران دارای فرهنگ غنی در همه زمینه‌ها ازجمله وجود باغ‌های معروف در تهران، شیراز و اصفهان است و کتب بسیاری در این خصوص تألیف شده است. بنابراین ایجاد باغ می‌تواند عنصری مفید و مؤثر برای تقویت همکاری ایران و ژاپن باشد. علاوه بر این علاقه‌مندیم از تجربه‌های ژاپن در برخورد با حوادث و بحران‌های مانند زلزله، سیل و برف و نیز آموزش نیرو‌های انسانی در این خصوص بهره ببریم.

محمّدی در پایان با بیان اینکه همانند بحث تالاب انزلی سعی می‌کنیم در احداث باغ از هیچ کمکی دریغ ننماییم خاطرنشان کرد: امیدواریم یک باغ ژاپنی در ایران و یک باغ ایرانی در ژاپن را برای تحقق گسترش تعاملات فرهنگی افتتاح نماییم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1395، کدخبر: 460116، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین