پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: خانۀ احزاب نماد رشد، آگاهی و عقلانیت جامعه است.احزاب با حضور فعال و مؤثر در همۀ صحنه‌ها، از نزاع‌ پرهیز کنند.

شعارسال: محمدامین رضازاده در مراسم افتتاح خانۀ احزاب استان یزد با بیان اینکه دولت یازدهم با استفاده از همۀ نیروهای کشور تشکیل شده است، اظهار کرد: مدعی هستیم از میوه‌های شیرین مدیریت سیاست داخلی دولت، فعالیت احزاب در کشور و مهمترین ثمرۀ آن نیز تشکیل خانه احزاب است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل خانۀ احزاب 10سال تأخیر داشت، افزود: هدف حضور همه احزاب در یک محل تقویت تحمّل، پاسخ‌گویی به عملکردها و نقد یکدیگر است که برای تحقق این اهداف احزاب خود نقش‌آفرین هستند. در اصل احزاب در مسائل استراتژی ملی، بحث برجام، راهپیمائی روز 22بهمن، روز قدس و دیگر موضوع‌های مهم کشور یک‌دل و یک‌صدا بوده‌اند و هیچ حزبی وجود نداشت که برای نمونه در مورد برجام مخالف جدّی باشد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه خانه احزاب فضایی برای پیگیری موضوعات صنفی و مسائل اجتماعی است، تصریح کرد: خانۀ احزاب نماد رشد، آگاهی و عقلانیت جامعه است و احزاب نمونۀ بارز این نمادها هستند. اکنون امکان ندارد درخواستی مبنی بر تشکیل احزاب و مجوز سخنرانی وجود داشته باشد که بدون پاسخگویی باشد. بسترسازی سیاسی کشور به‌گونه‌ای بوده که درخواست تشکیل هیچ حزب و سخنرانی سیاسی بی‌پاسخ‌ نمانده و تلاش دولت تدبیر و امید نیز این بوده است که افراد بتوانند دیدگاه‌های خود را آزادانه بیان کنند.

وی افزود: خانۀ احزاب فرصتی است برای گردآمدن همۀ احزاب و هم‌اندیشی همۀ دیدگاه‌ها و نیز محلی برای تضارب آرا، مدارا و سازگاری در جامعه است. خانۀ احزاب مظهر توسعه‌گرایی، ارتباط با احزاب سایر کشورها، تبلور و مظهر پختگی و تجربه‌ای موفق برای تعامل جریان‌های سیاسی در کشور است.

وی مهمترین انتظار خدمتگزاران سیاسی وزارت کشور از احزاب را رعایت قانون و قانون‌مندی بیان و بر رعایت اخلاق سیاسی، پرهیز از نزاع‌ها، حضور فعال و مؤثر در همۀ صحنه‌ها و ارائه دیدگاه‌ها در خصوص امور و رویدادهای مهم کشور تأکید کرد.

مدیرکل سیاسی وزیر کشور همچنین خطاب یه احزاب گفت:: تشکیل هرگونه کنگره و گردهمایی با اطلاع وزارت کشور باشد؛ آرامش سیاسی در کشور تقویت و تثبیت شود؛ از تجربۀ موفق سایر کشورها استفاده شود؛ به مُفاد اساسنامه خانه احزاب وفاداری شود و در احزاب گردش نخبگان وجود داشته باشد.

رضازاده در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: تعامل مثبت و سازنده و سیاست بُرد بُرد برای اولین بار در ادبیات سیاسی کشور در سال92 و در برنامه‌های انتخاباتی دکتر روحانی مطرح شد. شاهد بودیم دیپلماسی قوی و منطق کشور ما با قدرت‌های بزرگ دنیا باعث شد حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث مهم انرژی هسته‌ای تصویب شود و حق قانونی ایران در مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته شود. با رویکرد تعامل، ایران‌هراسی از بین رفت و اجماع علیه کشور منتفی شد و برعکس اجماع علیه مخالفان جمهوری اسلامی شکل گرفت و آنگاه از ایران به‌عنوان کشوری در جهان یاد شدکه در سطح منطقه و دنیا قدرتمند است. زحماتی که در 38 سال گذشته انجام شده و نیز همّت مردم باعث شد کشور ما در اوج اقتدار ملی قرار گیرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: وحدت و انسجامی که در داخل کشور وجود دارد، موجب شده است هیچ کشوری جرات حمله یا تخریب ایران را نداشته باشد و یک مرحله بالاتر از قدرت، اقتدار و امنیت ملی حاصل شده است و می‌توان گفت اکنون در اوج اقتدار کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: به دنبال سیاست‌های اعتدالی رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید و حمایت‌های مقام معظم رهبری از این خط‌مشی، مسئولان کشور به جایی رسیدند که تصمیم گرفتند برای آبادانی و توسعه، از همۀ ظرفیت‌ها، همۀ جریان‌های سیاسی و همۀ مدیران شایستۀ کشور استفاده کنند.

رضازاده گفت: امروز رئیس جمهور آمریکا نخواهد توانست برجام را نقض کند و دلیل آن نیز تعامل و توافق جهانی است که حتّی مردم و گروه‌های آمریکا هم معتقد هستند که یک رئیس‌جمهور نمی‌تواند یک توافق جهانی را یک‌سویه نقض کند. آمریکا بدعهدی و بداخلاقی کرده و این سخن که از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که کشور به آمریکا اعتماد کرده، درست نیست؛ زیرا آنچه اتفاق افتاد توافق ایران با کشورهای جهان است مبنی بر اینکه بر طبق قوانین و اصول بین‌الملل عمل کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور دربارۀ ثبات امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت: ثبات نرخ ارز، کنترل تورم، کاهش نرخ بیکاری و کاهش سود بانکی از مواردی است که در حوزه‌های مختلف در دولت یازدهم درنظر گرفته شده و در حوزۀ امنیتی نیز اقتدار ملی حاکم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مراسم افتتاح خانۀ احزاب استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، فرماندار یزد، رئیس خانه احزاب ایران و جمعی از مدیران و اعضای احزاب استان برگزار شد.

در این مراسم خانۀ احزاب استان یزد شامل احزابی با جناح‌های متفاوت به عنوان دومین خانۀ احزاب استانی در کشور به طور رسمی افتتاح شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27بهمن1395، کدخبر: 95112718916: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین