پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
وزیر ارتباطات گفت: تعرفه شبکه ملی اطلاعات دیروز به اپراتورها ابلاغ شد و آنها حداکثر دو هفته برای اجرا مهلت دارند.

شعارسال: محمود واعظی با بیان اینکه مصوبه تفکیک قیمت اینترنت بین‌الملل از اینترانت در بستر شبکه ملی اطلاعات روز گذشته به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شد گفت: این اپراتورها حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاری برای اجرا مهلت دارند.

وی گفت: اپراتورهای موبایل و اینترنت ملزم شده اند با ایجاد تمهیداتی برای کاربران شان مشخص کنند که در چه زمانی از اینترنت بین الملل استفاده می کنند و در چه زمانی استفاده شان در بستر شبکه ملی اطلاعات است و نحوه محاسبه تفکیک این هزینه چگونه خواهد بود.

وزیر ارتباطات در مورد گلایه کاربران از اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی و حجم خوری اینترنت تاکید کرد: این موضوع در شبکه اجتماعی که عضو آن هستم از سوی کاربران مطرح شد و کمیته ای برای بررسی این موضوع تشکیل دادم.

وی خاطرنشان کرد: اولین گزارشی که این کمیته از رصد آنلاین استفاده کاربران اینترنت داشته نشان می دهد اتفاق ویژه ای در این خصوص روی نداده و این تنها احساس کاربر است که اینترنتش زود تمام می شود. در گذشته کاربران از یک بسته اینترنت بیشتر برای متن استفاده می کردند اما امروز یک بسته اینترنت بیشتر برای دانلود ویدیو و حتی کتاب صرف می شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تعداد کاربران اینترنت بسیار زیاد است و دلیلی برای کم فروشی اپراتورها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: محاسبه استفاده کاربران از اینترنت دستی نبوده و هوشمند است و به همین دلیل ما معتقد نیستیم که کم فروشی صورت می گیرد اما با این حال به کاربران توصیه می کنیم اپلیکیشنی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نشان دادن میزان مصرف اینترنت کاربران راه اندازی کرده است دانلود کنند تا به صورت شفاف میزان مصرف شان را رویت کنند.

وی با توصیه به مردم برای استفاده از محتوای داخلی و سایت های بومی در بستر شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: نتیجه کمیته بررسی شکایت از بسته های اینترنتی تا یک ماه آینده اعلام می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 3 اسفند 1395، کدمطلب: 13951203000283 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسنی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
تقلب پشت تقلب یا اشتباه پشت اشتباه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین