پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مذاکره مستقیم با آمریکا از جمله اختیارات مقام معظم رهبری است. هر وقت ایشان لازم بداند اجازه مذاکره می‌دهند و وقتی هم معظم‌له اجازه دادند، همه به ویژه ولایتمداران باید این مذاکره را به نفع کشور تلقی کنند.

شعار سال: سیدحسین موسویان در پاسخ به این سوال که با توجه به روی کار آمدن دولت جدید امریکا، آیا ایران به صدر موضوعات ترامپ تبدیل شده است؟ گفت: ترامپ در مورد اکثر موضوعاتی که در دوران انتخابات قول داده است مانند موضوع چین مجبور به عقب‌نشینی خواهد شد.

*کنگره برای تشدید فشارعلیه ایران برای ترامپ کف می‌زند

او ادامه داد: تشدید فشارعلیه ایران تنها موضوعی است که هم کنگره برای او کف خواهد زد و سایر کشورها هم یا سکوت یا به یک اظهار مخالفت بسنده خواهند کرد.

*اقدامات ضدایرانی ترامپ محدود به تحریم‌های اخیر نبود

این دیپلمات ارشد سابق ایران در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه آیا شاهد اقدامات تندتری علیه ایران خواهیم بود؟ اظهار داشت: اقدامات ضد ایرانی ترامپ محدود به تحریم اخیر موشکی و فرمان منع ورود ایرانی‌ها و اتباع شش کشور دیگر نخواهد بود.

*لابی‌های ضدایرانی در دوره ترامپ جان گرفته‌اند

موسویان با بیان اینکه افراطی‌های لابی ضد ایران در دوره اوباما ضعیف شده بودند، تصریح کرد: در دوره ترامپ نه تنها جان گرفته بلکه در ساختار حکومت بیش از هر زمانی قدرت به دست گرفته و بیکار نخواهند نشست.

*ایران و آمریکا در مقاطع مختلف مذاکره داشته‌اند

او در پاسخ به این سوال که بعد از توافق هسته‌ای، برخی از رسانه‌ها و مسئولان مستمرا مذاکره با آمریکا را محکوم می‌کنند و چند روز پیش هم یکی از مسئولان گفت که برخی‌ها مذاکره با آمریکا را خردورزی می‌دانند و نشستن بر سر میز مذاکره با این کشور ذلت است. شما در این مقطع نظراتان درباره مذاکره چیست؟ خاطرنشان کرد: من هم علت این غوغا را نمی‌فهمم. چون ایران و آمریکا که در دوران بعد از انقلاب در مقاطع مختلف و به طور متعدد مذاکره داشته‌اند.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت اصلاحات یادآور شد: در مورد مذاکرات هسته‌ای هم که ابتدا در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد بود، آقای جلیلی با ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو مذاکره مستقیم را انجام داد. مجددا در دوره آقای احمدی‌نژاد بود که معاونان وزیران امور خارجه دو کشور در عمان مذاکرات مستقیم را انجام دادند و در ادامه آن هم در دوره جناب روحانی، آقای ظریف و کری، وزرای خارجه دو کشور، همان مذاکرات را ادامه دادند.

*مذاکره مستقیم با آمریکا از جمله اختیارات مقام معظم رهبری است

هرگاه رهبری اجازه مذاکره با امریکا را بدهند، همه باید آن را به نفع کشور تلقی کنند

موسویان با بیان اینکه تمام مذاکره‌ها با امریکا با صلاح‌دید و اذن مقام معظم رهبری صورت گرفته است، ابراز داشت: مذاکره مستقیم با آمریکا از جمله اختیارات مقام معظم رهبری است. هر وقت ایشان لازم بداند اجازه مذاکره می‌دهند و وقتی هم معظم‌له اجازه دادند، همه به ویژه ولایتمداران باید این مذاکره را به نفع کشور تلقی کنند. چون حوادث آتی هم غیرقابل پیش‌‌بینی است و ممکن است ایشان بازهم در مقطعی با یک مورد مذاکره موافقت کنند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395، کد مطلب: ۱۶۴۵۶۶:www. etedaal.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
تقویت ترامپ توسط گروه های خاص، نوعی فروپاشی از درون است. امکان ندارد موفق شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین