پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۲۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
اخیرا یکی از مشکلات والدین،دریافت هزینه های اجباری از سوی برخی از مدارس دولتی است که اینبار برای دریافت کارنامه اقدام به اخذ مبالغ هنگفت کرده اند.

شعار سال: چند سالی است که دریافت برخی مبالغ در مدارس دغدغه ای برای والدین شده است به طوری که برخی از مسئولان مدارس به دلایل نامشخص و یا به بهانه کلاس های فوق برنامه و یا ثبت نام در مدرسه اقدام به دریافت هزینه های هنگفتی از والدین می کنند.

مادر یک دانش آموز به گفته فرزندش در مدرسه ای در منطقه 2 تحصیل می کند که مدیر مدرسه در زمان تحویل کارنامه بهمن و خردادماه در دفتر مدرسه به وسیله یک دستگاه کارتخوان اقدام به دریافت هزینه های اجباری از والدین می کند.

وی افزود: مدیر این مدرسه به ما گفته است اگر در زمان تحویل کارنامه کمتر از 500 هزارتومان پرداخت شود کارنامه داده نمی شود.

والدین دانش آموز ادامه داد: برای روشن شدن این موضوع به آموزش و پرورش منطقه 2 نیز شکایت کرده ایم اما متاسفانه مدارک و نوشته های ما را به مدرسه تحویل داده اند به طوریکه مدیر مدرسه می گوید با شکایت صورت گرفته کاری از پیش نبرده ایم. در نهایت هم هیچ کس از ما دفاع نمی کند.

در ادامه مسعود ثقفی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران این خصوص اظهار داشت: هیچ مدرسه ای اجازه دریافت این گونه مبالغ را از اولیا دانش آموزان ندارد.

وی افزود:والدین در صورت داشتن مشکلات به این شکل باید به اداره ارزیابی عملکرد پاسخگویی به شکایات مراجعه کنند که در این صورت شکایات آنان بررسی خواهد شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد:در صورت بررسی شکایت والدین و صحت داشتن موضوع با مدرسه مورد نظر برخورد قانونی خواهیم کرد چرا که دریافت وجه قبل از تحویل کارنامه، دلیل قابل قبولی نیست و غیر قانونی محسوب می شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395، کد مطلب: 1045761:www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین