پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
معاون امور عمرانی فرماندار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد: افزون بر سه هزار قطعه مرغ زنده که از استان کرمان بدون مجوز قانونی وارد ایرانشهر شده بود روز گذشته توقیف و با نظارت کارشناسان دامپزشکی و مجوز دادستانی در کشتارگاه طیور این شهر ذبح شدند.
شعارسال: ابوالقاسم برشان روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: این تعداد مرغ باید به ازای هر کیلوگرم هزار ریال نسبت به مرغ های کشتار روز که با مجوز وارد شده اند ارزانتر به فروش برسند.

معاون امور عمرانی فرماندار ایرانشهر از عموم شهروندان درخواست کرد مرغ مورد نیاز خود را از مکان های مورد تایید دامپزشکی تامین کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در برخی از استان های همجوار با افرادی که بدون مجوز و نظارت دامپزشکی اقدام به عرضه مرغ زنده کنند، طبق قانون برخورد می شود.

***کشتار سه هزار قطعه مرغ کشف شده در ایرانشهر

رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار قطعه مرغ که بصورت غیرمجاز وارد این شهرستان شده بود در کشتارگاه طیور ایرانشهر کشتار شدند.

دکتر هاشمزهی افزود: در راستای پیشگیری از بروز و شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این تعداد مرغ زنده که بوسیله یک دستگاه کامیون به صورت غیر مجاز و بدون اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی و از مبدا استان کرمان قصد ورود به ایرانشهر را داشت از سوی ماموران انتظامی توقیف و با دستور دادستان و با نظارت کامل و پس از تایید سلامتی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر کشتار شدند.

وی با تاکید بر این که مردم از خرید مرغ زنده خوداری کنند، اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی با افرادی که اقدام به عرضه مرغ در مکان های غیر بهداشتی کنند طبق قانون برخورد می کند.

وی افزود: سلامتی مردم بسیار مهمتر از سودی است که افراد سودجو با به خطر انداختن جان انسانها بدست می آورند.

ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395، کدخبر: 82440817، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین