پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۴۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فوق بحرانی در خوزستان وجود دارد که دلیل آن نبود بارندگی و زراعت است که با افزایش این موارد ریزگردها هم بیشتر خواهد شد.
شعارسال: معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید حسن روحانی رئیس جمهور از شستشوی مقره‌ ها در پست برق ۲۳۰ کیلو ولت منطقه مهدیس اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: پدیده ریزگردها و گرد و خاک اهواز دارای دو عامل داخلی و خارجی است که عامل داخلی ۳۵ درصد و عامل خارجی ۶۵ درصد این عوامل را تشکیل می دهد که این عوامل خارجی منشا در کشورهای عراق و عربستان دارد و هر دوی این عوامل نیازمند چاره اندیشی های لازم است.

وی به مسئولیت دستگاه‌ها و نهادها در خصوص رسیدگی به پدیده ریزگردها اشاره کرد و افزود: با تشکیل ستاد ملی در سال ۹۲ به منظور مقابله با ریزگردها، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع مسئولیت اجرایی این مساله را در بخش های تثبیت خاک و بیولوژیک،‌ کاشت نهال،‌ مالچ‌ پاشی، مهار کانون‌های گرد و غبار داخلی و شناسایی کانون ‌های گرد و غبار ایران را برعهده داشتند که در این اقدام تمام کانون‌ های گرد و غبار استان خوزستان شناسایی شدند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: پس از شناسایی کانون‌ های گرد و غبار در خوزستان، این کانون ها به سه دسته کانون های فعال، بحرانی و فوق بحرانی تقسیم شدند که ۴۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فوق بحرانی در خوزستان وجود دارد که دلیل آن خشکسالی و نبود بارندگی و آب کافی و کمبود زراعت است که با افزایش این موارد ریزگردها هم بیشتر خواهد شد.

ابتکار ادامه داد: تجهیزات جدیدی در زمینه هواشناسی و سنجش آلودگی هوا در اختیار خوزستان قرار گرفته اطلاع‌ رسانی لازم به طور مستمر انجام شود. همچنین از کارهای مثبتی که در این مدت صورت گرفته می توان به احیای تالاب‌ ها اشاره کرد. از جمله تالاب های هورالعظیم و شادگان که در حال خشک شدن و تبدیل شدن به کانون گرد و غبار بودند که با چاره اندیشی و باز کردن دایک های منتهی به هورالعظیم و آبگیری تالاب شادگان وضعیت دو تالاب رو به بهبود است و در حال مکاتبه با وزیر نیرو برای تداوم تامین حق ‌آبه این تالاب‌ها هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1395، کدخبر: 3915540 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین