پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
استاندار البرز گفت که رشد 35 درصدی طرح های صنعتی، 80 درصدی صدور پروانه های بهره برداری، 50 درصدی سرمایه گذاری صنعتی، 149 درصدی اشتغال صنعتی و 32 درصدی معافیت های گمرکی با نرخ ارز دلار پس از برجام از جمله اقدامات صورت گرفته در استان البرز محسوب می شود.
شعارسال: سید حمید طهایی در جلسه شورای اداری اشتهارد که صبح پنجشنبه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در البرز، خاطر نشان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع استان تاکنون 105 جلسه و یکهزار و 100 پرونده مطرح شده که یکهزار و 545 مصوبه داشته است.

وی همچنین اظهار داشت: یکهزار و 20 مصوبه اجرایی و عملی شده و 377 میلیارد تومان تسهیلات از این طریق به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است.

طهائی گفت: در سال جاری از منابع داخلی بانک ها 3 هزار و 500 میلیارد تومان پرداختی برای راه اندازی، تسهیل و حل موانع به واحدهای تولیدی اعطا شده است.

استاندار البرز گفت که تاکنون بیش از 75 درصد وظایف و مسئولیت های واگذار شده در ستاد اقتصاد مقاومتی به دستگاه های استان البرز، عملی و اجرایی شده و تا پایان سال گزارش نهایی و آمار دقیق اعلام می شود.

وی گفت: در موضوع برجام نیز با استدلال و نظرات قوی نظام، برجام پذیرفته شد و به واسطه این امر فضا برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم شده که اکنون در کل استان البرز 15 شرکت خارجی فعال هستند.

طهایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این باره که ایجاد اشتغال از اهم امور در کشور محسوب می شود، اضافه کرد: برای تحقق رشد 8 درصدی باید 740 میلیارد یورو در کشور سرمایه گذاری خارجی صورت گیرد، از این رو البرز در این بخش آمادگی لازم را برای ایجاد بستر سرمایه گذاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و تبیین نقش بی بدیل این عالم فرهیخته در کشور، افزود: از مسئولان اشتهارد انتظار می رود با توجه به پایان سال مساعدت بیشتری برای تسهیل در امور واحدهای تولیدی داشته باشند.

طهائی به اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: ارزان ترین قیمت نفت را در دهه اخیر داشتیم و بنابراین کشوری که وابستگی بسیاری به درآمدهای نفتی دارد با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

استاندار البرز گفت: برخلاف موانع و مشکلاتی که تاکنون سر راه دولت یازدهم بود، کشور به خوبی اداره شد و از تورم بالای 40 درصد به زیر 10 درصد رسید.

وی افزود: سرمایه به جایی که دارای امنیت باشد می رود، بنابراین در این شرایط که اطراف کشور در آتش جنگ فرقه گرایی می سوزند به نعمت وحدت جامعه و اهتمامی که در حفظ انقلاب و نظام وجود دارد توانسته به جزیره امنی تبدیل شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه اگر مرزهای ما کوچکترین ضعفی داشته باشد، داخل کشور ناامن می شود، خاطرنشان کرد: جایگاه ایران در سطح بین المللی از نظر سیاسی ارتقا پیدا کرده و نمی توانند تاثیر ایران را در منطقه نایدیده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز و پس از آن 2 انتخابات مهم در اوایل سال قرار داریم افزود: امکان تعیین سرنوشت مملکت به دست مردم، حاصل مجاهدت های بسیاری بوده که امید است در این رابطه شرایطی فراهم شود تا حضور پر طراوت و پر نشاط همه اقشار را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امید است منطقه کویری اشتهارد نیز آباد شده و برای جلوگیری از گرد و غبار اقدام شایسته ای صورت گیرد چراکه 50 هزار هکتار منطقه کویری در البرز وجود دارد که برای 20 هزار هکتار پیشنهاد شده به عنوان مزرعه خورشیدی بهره برداری شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1395، کدخبر: 82441813، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین