پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تلاشی برای رساندن پیام پیروزی مقاومت فلسطین به جهانیان است. حضور نخبگانی از هشتاد کشور جهان نشان می‌دهد که ایمان به نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی فلسطین قابل‌انکار نیست.

شعارسال: ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در حالی برگزار شد که به تعبیر مقام معظم رهبری «قصّه‌ پر غصّه‌ فلسطین و اندوه جانکاه مظلومیت این ملّت صبور، بردبار و مقاوم، حقیقتاً هر انسان آزادی‌خواه و حق‌طلب و عدالت‌جو را می‌‌آزارد و درد و رنجی انبوه بر دل می‌نشاند.»

رهبر انقلاب به‌حق فرمودند که «هیچ برهه‌ای از تاریخ، هیچ‌یک از ملّت‌های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبود‌ه‌اند که در یک توطئه‌ فرا منطقه‌ای، کشوری به‌ طور کامل اشغال شود و ملّتی از خانه و کاشانه‌ خود رانده شوند و به‌جای آنان، گروهی دیگر از جای‌جای جهان بدان جا گسیل شوند؛ موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی بر جای آن بنشیند».

باور این ماجرا چندان آسان نیست که ملتی را از خانه خود برانند و گروهی دیگر را جایگزین سازند؛ اما وعده الهی از عدم بقای چنین امری خبر داده است: «إِنَّ‌ الْبَاطِلَ کانَ‌ زَهُوقًا ( اسراء، بخشی از آیه‌ 81) وَ قال: اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبَادِیَ الصَّلِحُون (انبیاء، بخشی از آیه‌ی 105)».

مقام معظم رهبری در بیانات خود در ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تضعیف جایگاه مسئله‌ فلسطین و تلاش برای خروج آن از اولویت را هشدار دادند و تأکید فرمودند: «عنوان فلسطین می­‌تواند و باید، محور وحدت همه‌ کشورهای اسلامی باشد». بر این اساس تلنگری جدی در این‌ باره نیاز است که موضوع فلسطین باید محور تعاملات امت اسلامی باشد. آیا دولتمردان کشورمان برای تحقق این موضوع تلاش داشته‌اند که مسئله فلسطین را محور مناسبات با کشورهای اسلامی قرار دهند؟

چشم­ انداز مقاومت فلسطین روشن است و بی‌شک پیروزی­های بزرگی در انتظار مردان مبارز فلسطینی قرار دارد. همان‌ طور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند: «انتفاضه‌ای که اینک در سرزمین‌های اشغالی برای سومین بار آغاز شده، مظلوم‌تر از دو انتفاضه‌ گذشته، امّا درخشان و پُرامید در حرکت است و به‌ اذن الله خواهید دید که این انتفاضه، مرحله‌ بسیار مهمی از تاریخ مبارزات را رقم خواهد زد و شکستی دیگر بر رژیم غاصب تحمیل خواهد کرد.» سخنان امیدبخش مقام معظم رهبری نویدی از پیروزی­‌های آتی دارد.

سازش­کاری در این مسیر روشن از آسیب­‌های جدی قلمداد می‌شود که مانعی در برابر حرکت مقاوم مردم فلسطین است. رهبر معظم انقلاب در این‌ باره اشاره فرمودند: «جمهوری اسلامی ایران، از همان ابتدا بر نادرستی این نوع روش‌های سازش‌کارانه تأکید و آثار زیان‌بار و خسارت‌های سنگین آن را گوشزد فرمود. فرصتی که به روند سازش داده شد، آثار مخرّبی در مسیر مقاومت و مبارزه‌ ملّت فلسطین به همراه داشت، امّا تنها فایده‌ آن، اثبات نادرستی تصوّر واقع‌بینی در عمل بود.» همه سازش کاران دیدند که این مسیر نتیجه­‌ای جز آسیب ندارد. مقام معظم رهبری به دلیل عدم نتیجه­ بخش بودن این موضوع نیز اشاره فرمودند: «موجودیت و هویت رژیم صهیونیستی درگرو نابودی تدریجی هویت و موجودیت فلسطین است».

در مقابل مقاومت فلسطینیان در برابر تجاوز غاصبانه رژیم صهیونیستی نتیجه‌بخش بوده است. رهبر معظم انقلاب نیز تأکید فرمودند که «مهم‌ترین دستاورد مقاومت، ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه‌های صهیونیستی است».

توطئه­‌هایی که در مقابل اراده پولادین مردم فلسطین قرار گرفته است، از تذکرهای دیگر مقام معظم رهبری بود. ایشان این توطئه را تلاش «دوست‌نمایانی دانست که می‌کوشند مقاومت و انتفاضه‌ مردم فلسطین را از مسیر خود منحرف ساخته و آن را هزینه‌ معاملات سری خود با دشمنان ملّت فلسطین کنند.»

راه روشن مقاومت فلسطین و نوید پیروزی آن در برابر رژیم غاصب صهیونیستی یکی از واقعیت­های امروز است که برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نیز تلاشی برای رساندن این پیام به جهانیان است. حضور نخبگانی از هشتاد کشور جهان نشان می‌دهد که ایمان به نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی فلسطین قابل‌انکار نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7 اسفند1395، کدخبر: 1337866: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین