پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
رئیس جدید اداره مبارزه با تروریسم انگلیس هشدار داد که سطح تهدیدات امنیتی در این کشور به بالاترین میزان از سال ۱۹۹۶ تاکنون رسیده است.

شعارسال: به نقل از ساندی تلگراف، «مکس هیل» رئیس جدید اداره مبارزه با تروریسم انگلیس گفت: شهروندان انگلیسی با بالاترین سطح تهدید از جانب تروریست ها مواجه هستند. تهدیداتی که از زمان «بمبگذاری IRA» تاکنون دیده نشده است.

اشاره هیل به بمبگذاری سال ۱۹۹۶ در منچستر است که به بمبگذاری IRA معروف شده است. در این سال یک هزار و ۵۰۰ کیلو گرم مواد منفجره که در یک کامیون جاسازی شده بود در مرکز منچستر منفجر شد. این بزرگترین بمب منفجر شده در انگلیس از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می شد.

۹۰ دقیقه پیش از انفجار این بمب، در تماس تلفنی به پلیس انگلیس هشدار داده شد و پلیس انگلیس عملیات تخلیه مرکز منچستر را به سرعت به اجرا گذاشت و ۷۵ هزار نفر را از محل انفجار خارج کرد. در این انفجار ۲۰۰ نفر زخمی شدند اما کسی کشته نشد البته برخی خبرها حکایت از کشته شدن ۲ نفر در این حادثه دارد. در این حادثه اما به زیر ساخت های منچستر خسارت جدی وارد شد که میزان این خسارتها به حساب سال ۲۰۱۷ بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوند می شود.

مکس هیل رئیس اداره مبارزه با تروریسم انگلیس در ادامه افزود: داعش در حال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی علیه شهروندان انگلیسی است. افراط گرایان در گذشته نیز به انگلیس حمله کرده اند و هم اکنون نیز تهدیدهایی وجود دارد که هیچ یک از ما نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8اسفند1395، کدخبر: 3917519: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین