پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۹۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
مدیرگروه علوم زراعی و باغی واحد علمی‌کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تاکید کرد: برخلاف آن‌چه تصور می‌کردیم، بیشترین خاصیت پیاز در پوست آن تجمع یافته است و نباید دور ریخته شود.

شعار سال: محمود محبی اظهار کرد: همگی ما قبل از قطعه قطعه کردن پیاز، پوست آن را جدا کرده و دور می‌اندازیم، اما کارشناسان کشاورزی به تازگی دریافته‌اند که دور انداختن پوست پیاز اشتباه بزرگی است؛ در واقع پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که پوست پیاز گنجینه‌ای از مواد سودمند به ویژه آنتی‌اکسیدان‌ها و بسیار سودمند است.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌که پوست پیاز خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارد و سرشار از مواد غذایی است، حاوی مواد کورستین است که در کنترل فشارخون و جلوگیری از تصلب شرایین کاربرد دارد. همچنین لایه‌های بیرونی پوست پیاز سرشار از ترکیبات فنلی فیبر است و در پیشگیری از دچار شدن به بیماری شریان کرونر مفید است.

محبی با تاکید بر این‌که پوست این محصول پرمصرف جهت درمان بیماری‌های دستگاه گوارشی، برخی سرطان‌ها و دیابت نوع 2 بسیار سودمند است، خاطرنشان کرد: استفاده از پوست پیاز برای کودکان و نوجوانان و ورزشکاران توصیه می‌شود؛ چرا که ترکیبات فوق‌العاده موجود در آن رشد و عملکرد ماهیچه‌ها را به میزان قابل توجهی تقویت می‌کند.

این کارشناس کشاورزی با بیان این‌که دم‌کرده پوست پیاز یک محصول زیبایی طبیعی برای پوست است و برای تقویت موها نیز کاربرد دارد، یادآور شد: کاهش فشارخون با پوست پیاز تسریع می‌شود و رفع گرفتگی سرخرگ‌ها از مهم‌ترین فواید آن است. در این راستا می‌توان پوست پیاز را در آب جوشاند و نوشید، ولی شست‌وشوی اصولی آن اهمیت بسیاری دارد و لایه‌های بیرونی آن باید کاملا از گل و لای پاک شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی الف، تاریخ انتشار 08 اسفند 1395، کد مطلب:449237 : www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
با سبک زندگی ما چطور باید جور دربیاوریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
س.ح75
بسیاری از موادی که ما دور میریزیم خاصیت خوبی دارن
چقدر خوبه که این چیزها رو اموزش میدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین