پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
«جلال بهزادی» استادیار دانشگاه گیلان گفت: ترسالی حالتی نرمال و مستمر از اقلیم است که در هر نقطه‌ای از کره زمین ممکن است، رخ دهد.
شعارسال: وی افزود: ترسالی افزایش بیش از حد نرمال یا میانگین است به نحوی که در برخی نقاط توان هدایت آن را به نقاط دیگر را نداشته و احتمال سیل‌های مداوم در یک‌سال پربارش از آن انتظار می‌رود.

بهزادی با اشاره به تحقیقی که بارندگی‌های 30سال اخیر در ایستگاه‌های گیلان در آن مورد مطالعه قرار گرفته است، ادامه داد: به‌علت گستردگی داده‌ها، ایستگاه‌ها در 5 ایستگاه منتخب خلاصه شد و آنچه از اعداد حاصل بر می‌آید، روند ترسالی کاهشی است.

وی تصریح کرد: توریسم، کشاورزی و طراحی سازه‌های آبی و توسعه پایدار بر اساس بارش و اوج بارش و بیشترین بارش‌ها نتیجه مطلوب‌تری می‌دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395، کدخبر: 95120805172، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین