پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی از کاهش تلفات حوادث رانندگی در محورهای استان خبرداد. سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تلفات حوادث رانندگی در محورهای استان بیش از 12 درصد کاهش یافته است.
شعارسال:امسال به عنوان اولین سال، تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های استان به زیر 200 نفر رسیده است.

حسین زاده افزود: سال گذشته در سه تصادف در محور بجنورد به جنگل گلستان 11 نفر جان خود را از دست دادند، در حالی که در دیگر راه‌های استان شاید در 11 مورد تصادف، 11 نفر از بین بروند که این مسئله نشان از بزرگی وقوع حادثه در این محور است.

وی با بیان اینکه در این محور شرایط ایده آل و کیفیت جاده برای راننده خیلی زیاد نیست، افزود: با این احتساب وقوع حوادث رانندگی در محور بجنورد به جنگل گلستان نسبت به بجنورد به شیروان و فاروج بیشتر است.

حسن زاده با اشاره به اینکه در خیلی از محورهای ارتباطی کشور رانندگان به صورت دو طرفه حرکت می‌کنند، افزود: اما در این مسیر به دلیل حجم بالای تردد ظرفیت جاده اشباع شده و به تناسب آن به میزان خطر نیز افزوده می‌شود. محور بجنورد به جنگل گلستان در مقایسه با محور بجنورد به اسفراین با وجود منطقه کوهستانی و راه‌های پر پیچ و خم حادثه خیزتر است.

وی یادآورشد: اگر در محور بجنورد به جنگل گلستان در ایام شلوغ رفت و آمد مسافران، یک کامیون کشنده کندرو نیز به جلو بیفتد و حدود 50 خودروی دیگر نیز در پشت سر وی حرکت کنند، باید همه عوامل را در سبقت دیگر خودروها از این کامیون همانند نا آشنایی به جاده، کم حوصلگی افراد، سرعت غیر مجاز و سبقت غیرمجاز را در نظر بگیریم که همه دست به دست هم می‌دهد تا تصادفی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه احداث محور بجنورد به جنگل گلستان یک پروژه ملی بوده و باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل آن اقدام شود، گفت: نقص جاده با پوشش کامل از سوی نیروهای پلیس تقویت شده و به دلیل موقعیت خاص این محور از ظرفیت نیروهای کمکی در این منطقه استفاده می‌شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه نیروهای پلیس در نقاط حادثه خیز مستقر شده اند، یادآورشد: هم اکنون کنار و در دهانه پل‌ها در این محور خاک ریز ریخته شده تا اگر بر اثر خواب آلودگی انحراف از مسیری شکل گرفت، راننده با این خاک ریزها برخورد کرده و از شدت تصادف کاسته شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395، کدخبر: 95120805255، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین